شماره ۲۰۶۶ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
بچه‌های آس‌و پاس‌مان!

زهرا جمالی طنزنویس

 سینا و نوشین خواهر و برادرند. آنها دانش‌آموز پایه نهم هستند. سینا و نوشین هر دو بچه‌های پرانرژی و فجیعی هستند، آن‌قدر که ژاپنی‌ها می‌توانند از میزان جنب‌وجوش‌شان برق تولید و برای چند نسل بعدشان  ذخیره کنند و بقیه‌اش را به خودمان بفروشند.
سینا و نوشین از شنبه به صورت آنلاین سر کلاس‌های مدرسه حاضر شده‌اند. مادر آنها از اینکه کلاس‌ها به صورت آنلاین در خانه برگزار می‌شود، ناراحت است، چون در طی این چندماه تعطیلی حسابی کله‌اش از دست آنها کتیرایی شده و درحال حاضر هم حکم بوفه مدرسه را در بین ساعات درسی بچه‌ها پیدا کرده است. امروز و فرداست که فرمول واکسن کووید-۱۹ را زودتر از آکسفورد کشف کند و در اختیار سازمان بهداشت جهانی بگذارد و بگوید: «بیا ایناهاش، تو کشو اولی بود.»
سینا و نوشین تمام فعالیت‌های شاد مدرسه مثل مراسم صبحگاه، از جلو نظام، سرود و گوش‌دادن به سخنان گهربار ناظم را با اپلیکیشن شاد در خانه برگزار می‌کنند، سپس با له و لورده کردن دست و پای والدین‌شان و پریدن از روی آنها سر کلاس آنلاین حاضر می‌شوند. تنها برنامه شاد و مفرحی که جا می‌ماند قلیان‌کشی سینا و دوستانش در راه مدرسه است که آن‌هم به لطف دورهمی‌های آنلاین واتس‌آپی پوشش داده می‌شود. سینا و نوشین یک مشکل دارند، آنها نمی‌توانند سر کلاس‌های ساعت اول‌شان با صدای بلند صحبت کنند، چون پدرشان که از شروع دوره کرونا قرعه فال تعدیل نیرو را به نامش زدند، در خانه و در این ساعت خواب است و امکان دارد بلند شده و آنها را سیاه و کبود کند.
 بچه‌ها به فکر می‌افتند که برای حل مشکل‌شان هندزفری تهیه‌کنند. سراغ پدرشان که از قضا او هم کله‌اش کتیرایی است، می‌روند، ولی او تنها به نشان دادن یک لایک خارجی به بچه‌ها اکتفا می‌کند. سینا مشغول گشتزنی در اینستاگرام می‌شود. او با پیج باقرزاده بیوتی آشنا می‌شود. قرعه‌کشی ده‌ها جایزه نقدی که چند هندزفیری هم شاملش می‌شود. سینا برای برنده‌شدن هندزفیری در قرعه‌کشی عمو، دایی، عمه و حتی شوهرعمه و دوست اجتماعی‌اش neginjoojoo2005 را زیر پست مسابقه منشن می‌کند.
همه فامیل برنده جایزه می‌شوند، حتی شوهرعمه سینا هم یک‌سری خدمات و ژلیش ناخن می‌برد، اما خود سینا حتی یک هل پوک هم برنده نمی‌شود. چند روز بعد بسته جایزه‌ای که شامل یک عدد هندزفری جایزه پیج باقرزاده بیوتی است، به در خانه‌شان می‌آید. سینا متعجب شده، اما بعد متوجه‌می‌شود که اکانت neginjoo2005  که برنده جایزه شده، درواقع همان اکانت دوم پدرش است که طی این مدت در اینستاگرام جملات عاشقانه و سوزناک برایش می‌فرستاده. سینا در اینجا حسی شبیه به حس سعید عبدولی نسبت به مسابقه‌های اینستاگرامی، کلاس‌های آنلاین، سوشال فرندز و هر چی که هست، پیدامی‌کند. سینا دی‌اکتیو‌ کرده و گوشه‌ای کنج عزلت برمی‌گزیند. نوشین هم با خیال راحت هندزفری را برمی‌دارد و در کلاس‌های آنلاینش از آن استفاده می‌کند.

 

 


تعداد بازدید :  264