شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
جوابیه‌ای برای پارازیت دولتی و غیردولتی

در شماره 466 روزنامه، گزارشی در همین صفحه چاپ شده بود که در پاراگراف آخر آن آمده بود:
محمود واعظی همچنین عنوان کرد که «اگر منظور از پارازیت قسمت‌هایی است که تحت‌کنترل دولت نیستند، وزارت ارتباطات و ٤ نهاد دولتی دیگر گزارشی در این‌خصوص تهیه و آن را به رئیس‌جمهوری تقدیم کرده‌ایم.» البته او قول داده بود که نتیجه این گزارش بعد از بررسی به اطلاع عموم می‌رسد که تا به‌حال خبری درباره آن منتشر نشده است. او تأکید کرده بود: «به هرحال پارازیت‌ها اگر از حد مشخصی بیشتر شوند، می‌توانند مضراتی به‌دنبال داشته باشند که البته برخی از بخش‌های این پارازیت‌ها تحت‌نظارت ما نیست و برای آن‌که بتوان آنها را کنترل کرد، لازم است که این بخش‌ها هم تحت‌نظارت ما دربیایند».
متعاقب چاپ گزارش اما جوابیه‌ای برای سردبیری روزنامه از سوی جهانگیر اسدی، مدیرکل دفتر ریاست روابط عمومی و دبیرخانه کمیسیون ارسال شد که متن آن در ذیل می‌آید:  
در مطلب «پارازیت دولتی و غیردولتی، ناباروری، سقط جنین و علامت سوال» و در بررسی موضوع به نقل از رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینا و همچنین محقق اپیدمولوژی به تحقیقات خارجی و داخلی اشاره شده است که مرجع، محدوده تحقیق، جامعه یا نمونه مورد بررسی و روش تحقیق در آن مشخص نیست تا بتوان درمورد میزان موثق بودن و اعتماد به نتایج آن اظهارنظر کرد. ضمن آن‌که تاکنون هیچ‌گونه شواهدی مبنی‌بر تأثیر امواج رادیویی بر ناباروری از سوی مراکز معتبر پزشکی در دنیا و ایران یافت نشده است. از سوی دیگر میزان تشعشعات دکل‌های آنتن تلفن‌همراه از سوی سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت و اندازه‌گیری می‌شود و براساس مستندات موجود درحال‌حاضر سطوح تشعشعی مربوط به تمامی امواج رادیویی پایین‌تر از استانداردهای جهانی و حد مجاز است.


تعداد بازدید :  450