شماره ۲۰۴۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

حمله خونین به پرسنل اورژانس نیشابور ‏
پرسنل پایگاه6  شهری نیشابور در حین خدمات‌رسانی مورد ضرب و شتم قرار گرفت‎. در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ‏‏۱۱۵ نیشابور مبنی بر تصادف موتورسیکلت با خودرو سواری در خیابان فردوسی شمالی، بلافاصله آمبولانس پایگاه6 شهری ‏اورژانس به محل حادثه اعزام شد. تیم اعزامی بلافاصله مصدوم را پس از ثابت سازی سر و گردن و ستون مهره‌‌ها به داخل ‏آمبولانس منتقل کردند که در همین حین، همراه بیمار با فحاشی به تکنیسین حمله‌ور می‌شود‎. در این حادثه کارشناس اورژانس ‏‏۱۱۵ از ناحیه سر، صورت و چشم مورد آسیب جدی قرار می‌گیرد اما با وجود وضع جسمانی نامناسب به مصدوم حادثه ‏رسیدگی و تحت مراقبت کامل به بیمارستان ۲۲ بهمن منتقل می‌کند‎.

کلاهبرداری 130 میلیاردی در تهران ‏
[شهروند] کلاهبرداری که با سند جعلی قصد فروش زمینی به مساحت 400 متر مربع به ارزش 130‌میلیارد ریال را داشت در ‏پایتخت دستگیر شد‎. هشتم مردادماه پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری و دستگیری یک متهم به نام بهرام چهل‌ونه‌ساله برای ‏رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.
محتویات پرونده حاکی از آن بود که متهم با جعل سند مالکیت شش دانگ یک زمین به مساحت تقریبی 400 متر مربع واقع در شمال ‏تهران و کارت ملی‌اش، خود را مالک زمین معرفی کرده بود و قصد فروش زمین را داشت که با متوجه شدن مشاور املاک، ‏بهرام دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می‌شود.
بهرام ضمن اعتراف به جعل و استفاده از سند مجعول و همچنین فروش مال غیر  گفت: «طراح این نقشه مردی به نام امین است و ‏او  سند و کارت ملی جعلی را  به من داده.»  بر اساس همین ادعا پرونده به شعبه 6 بازپرسی ناحیه  یک تهران  ارجاع شد و ‏بهرام برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان قرار گرفت. بهرام در بازجویی‌های تخصصی‌تر گفت: «پس از گرفتن مدارک جعلی از امین به یک بنگاه معاملات املاک رفتم و خودم را به ‏عنوان مالک زمین معرفی کردم و توافق شد با معرفی مشتری زمین را به مبلغ 130‌میلیارد ریال از من بخرد. روزی که برای ‏بستن قولنامه به بنگاه رفتم متوجه شدم مدیر بنگاه صاحب اصلی زمین را پیدا کرده و با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی مرا ‏دستگیر کردند.»در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، دستگیری امین در دستور کار قرار گرفت و مخفیگاه او در خیابان مقدس اردبیلی شناسایی شد اما ‏ متهم با اطلاع از دستگیری همدستش از محل گریخته بود. با توجه به متواری بودن امین، پرونده همچنان در پلیس آگاهی مفتوح است که با سرنخ‌های موجود و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان ‏دستگیری سایر همدستان این متهم نیز در دستور کار قرار دارد‎.

قتل پیرزن سلماسی برای سرقت جواهرات
قاتل پیرزنی شصت‌ و هشت ‌ساله سلماسی در کمتر از ۲۴ساعت با تلاش نیروهای پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد‎. حوالی ظهر ‏چهارشنبه بیست‌ودوم‌مرداد، زنی شصت‌ و هشت‌ساله در روستای صدقیان سلماس به قتل رسید و جواهرآلات او به سرقت رفت که پس از اعلام ‏گزارش به پلیس۱۱۰، رسیدگی سریع به پرونده در دستورکار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی سلماس قرار ‏گرفت.‎ مأموران پلیس آگاهی پس از بررسی صحنه جرم و شواهد موجود به هویت قاتل پی بردند و با مشارکت تیم‌های گشت ‏انتظامی تلاش‌ها برای یافتن و دستگیری او آغاز شد‎. ‎سرانجام با تلاش مأموران آگاهی سلماس قاتل که مردی بیست‌ وشش‌ساله بود ‏پنجشنبه بیست‌وسوم‌مرداد و در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد و به  قتل اعتراف کرد‎. قاتل پس از طی مراحل تکمیل پرونده و امور ‏مربوط به فرماندهی انتظامی، تحویل مراجع قضائی  خواهد شد‎.


تعداد بازدید :  471