شماره ۲۰۴۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
مکث

‏16 ساعت آتش‌ در لنج باری ‏
آتش‌سوزی موتور لنج باری در خور بندر گناوه پس از گذشت ۱۶ساعت بدون تلفات جانی مهار شد‎. ساعت ۱۳و 15دقیقه روز پنجشنبه ‏در پی اعلام گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی یک فروند موتور لنج باری در خور بندر گناوه بلافاصله شناورهای کل بنادر و دریانوردی استان به همراه شناور  آزادی  به صورت داوطلبانه در محل حاضر شدند و عملیات اطفای ‏حریق را آغاز کردند و در ادامه عملیات نیز یک شناور آتش‌خوار از جزیره خارگ به تیم عملیاتی اضافه شد‎.
در همان ابتدای عملیات و به منظور جلوگیری از سرایت آتش به سایر موتور لنج‌ها، لنج حادثه‌دیده از مابقی شناورها جداسازی و از توسعه آتش جلوگیری شد‎.
با گذشت ۱۶ساعت و پنج دقیقه آتش ساعت ۵ و ۲۰دقیقه بامداد روز  جمعه مهار شد‎. با هدف جلوگیری از حریق دوباره ‏شناورهای آتش‌خوار همچنان در محل وقوع حادثه استقرار دارند‎. این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و علت آتش‌سوزی در ‏دست بررسی است‎.‎

پایان کار شبکه جعل و فروش املاک
‏ [شهروند]  سه تن از اعضای باند بزرگ کلاهبرداران که با اسناد جعلی املاک شهروندان را می‌فروختند از سوی پلیس پایتخت به دام ‏افتادند. متهمان به فروش چهار قطعه پلاک ثبتی به ارزش 205‌میلیارد تومان اعتراف کردند. در پي شکايت یکی از شهروندان مبني ‏بر اينکه بیستم بهمن ماه‌سال گذشته چهار مرد به در خانه‌اش  واقع دراقدسيه مراجعه کرده و با شکستن در وارد شده و يک ساعت طلا به ‏ارزش تقريبي 2‌میلیارد ریال را سرقت کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. در این پرونده شاکی موفق شده بود ‏شماره پلاک خودرو متهمان را یادداشت کند. به همین علت پس از ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقيقات اوليه برای ‏شناسايي سارقان صورت گرفت‎. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اينکه سی‌ویکم فروردین ماه واحد گشت پليس آگاهي، خودرو متهمان را در اتوبان مدرس متوقف کرد و راننده آن به نام شهروز متولد 1357 دستگير شد و برای انجام تحقيقات به پایگاه یکم انتقال یافت.
‏ گزارش واحد گشت پلیس آگاهی حاکی از آن بود که در بازرسي از خودرو توقیفی 30 سند ملک جعلی کشف و در بررسی‌های ‏تکمیلی مشخص شد که مدارک و سند شاکی نیز جعل شده است‎.
ظن مأموران مبنی بر فروش ملک شاکی با استفاده از اسناد جعلی توسط متهم قوت گرفت و او برای تحقیقات تخصصی در اختیار ‏کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت‎. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که شهروز عضو یک باند ‏بزرگ جعل و کلاهبرداری است و این افراد تاکنون سه ملک بزرگ در تهران را به ارزش تقریبی 200‌میلیارد تومان فروخته‌اند ‏و قصد داشتند با سند‌های جعلی تهیه شده 30 ملک دیگر را به همین شیوه بفروشند‎.
در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، سرکرده باند به نام جهانگیر و همدست او به نام رضا در ششم اردیبهشت‌ماه دستگیر ‏شدند. متهم اصلي اعتراف کرد، تهيه اسناد جعلي و طرح نقشه ارتکاب اين جرایم را با سه همدست دیگر به نام‌های حسین، کامران ‏و نادر انجام داده است و علاوه بر سه ملک در تهران يک ملک دیگر نيز در فرديس کرج به ارزش 5‌میلیارد تومان فروخته ‏است‎. هر سه متهم با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارند‎.


تعداد بازدید :  445