شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
بهترین دفاع حمله به کروناست

شهرام شهیدی طـــنــزنـویــس


معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها نمره پانزده می‌دهم.
یک کامنت‌گذار حرفه‌ای زیر پست همه مردم: «معاون فنی را معاینه فنی خواندم. راستی داوطلبان نباید قبل از آزمون معاینه فنی شوند؟ تست کووید-19 اجباری نیست؟ در آزمون ضریب نداره؟»
خبرنگار همیشه سمج: «پانزده از چند؟ از صد یا بیست؟»
پدر متمول یکی از دانش‌آموزان یک مدرسه غیرانتفاعی: «من به این نمره‌ها عادت دارم. چقدر باید خودیاری کنم که نمره به نوزده یا بیست ارتقا پیدا کنه؟»
یک تحلیلگر: «به رعایت پروتکل‌ها 15 می‌دهید درست، به خود پروتکل‌ها چه نمره‌ای می‌دهید؟ این سوال از پرسش اول مهم‌تر است.»
یک کارگر ساختمانی: «بنده پدر دو تن از آزمون‌دهندگان کنکور امسال هستم. کاش معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت سری هم به کارگاه ساختمانی ما می‌زد ببینم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی محیط کار به کارفرمای ما چه نمره‌ای می‌ده؟ بدونیم ایشون رفوزه میشه یا تجدید؟ اگر کارفرمای ماست که تک ماده می‌کنه میاد بالاتر.»
یک ناشناس از تلفن ناشناس: «معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفته 50 نفر از داوطلبان کنکور دکترا اعلام کرده بودند که کرونا مثبت هستند، که همان کرونا پلاس است. ایشان گفته آزمون این افراد در بیمارستان‌ها انجام شده. می‌خواستم بپرسم ببینم ناظران جلسه پرستاران بخش بودن یا ملاقات‌کنندگان بیمار یا نگهبانان حراست بیمارستان؟»
یک ناشناس دیگر از یک تلفن ناشناس دیگر: «حالا که برای گرفتن آزمون تا بیمارستان قدم‌رنجه می‌فرمایند ممکن است یک تُکِ‌پا تا گورستان هم تشریف بیاورند؟ برخی از داوطلبان کنکور به علت ابتلا به کرونا، جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند و باید از آنها در گورستان آزمون بگیرند.»
یک طرفدار جبهه توپخانه: «این کسانی که می‌خواهند کنکور برگزار نشود، همگی دست‌نشانده هستند. دست اینها از آستین همان ترامپ دیوانه بیرون می‌آید و هردو یک ادبیات دارند. ترامپ خواستار تعویق انتخابات آمریکاست و این نوچه‌های غرب خواستار تعویق کنکور.»
یک فوتبالیست: «از اینکه یک مربی فوتبال مدیریت کرونا و برگزاری کنکور در شرایط کنکور را به عهده گرفته، بر خود می‌بالم. چرا می‌گویم یک مربی فوتبال در نوک حمله مبارزه با کروناست؟ چون فقط یک مربی فوتبال می‌تواند در برابر کرونا با این استراتژی به میدان برود که «بهترین دفاع، حمله است» و بی‌محابا برای شکست‌دادن کرونا، سمت او برود.»
یک فرصت‌طلب: «خوبی کنکور امسال این است که لازم نیست من خیلی درس بخوانم. تنها کافی است سر جلسه آزمون کنکور به هیچ چیزی، حتی برگ پرسش‌ها و پاسخنامه دست نزنم و زود هم بلند شوم بیایم بیرون. بعد منتظر باشم کسانی که در آزمون شرکت کرده و تا آخر در آن می‌مانند، یکی‌یکی مبتلا شده و دور از جان‌شان فوت کنند و من بدون تست‌زدن به دانشگاه راه پیدا کنم. می‌دانم از روش ماکیاولی الگوبرداری شده اما خب من که خودم تقصیری در مبتلاشدن آن عزیزان ندارم و عذاب وجدان هم نمی‌گیرم.»

 


تعداد بازدید :  172