شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 کیهان کلهر، نوازنده شناخته‌شده موسیقی ایران روز دوشنبه سیزدهم مردادماه دومین کنسرت آنلاین خود را از شهر اصفهان پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد. فروردین 98 و در شروع تور «شهر خاموش» قرار کیهان کلهر بر رفتن به اغلب شهرهای کشور، شهرهای مرزی و اجرای رایگان در مناطق محروم بود اما به دلیل شیوع بیماری امکان‌پذیر نشد. او حالا تصمیم گرفته فعلا اجرا را به صورت آنلاین و رایگان در اینستاگرام و یوتیوب ادامه دهد. پیش از این کیهان کلهر در موزه آبگینه تهران اجرای تک‌نفره رایگان داشت.

 فیلم سینمایی «بندر بند» تازه‌ترین ساخته منیژه حکمت نخستین اکران بین‌المللی خود را در تورنتو انجام می‌دهد. این فیلم به کارگردانی منیژه حکمت و تهیه‌کنندگی مشترک حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی، فیلمی جاده‌ای با چشم‌اندازهایی از کشورمان و مملو از موسیقی در میانه سیل در ایران است که در نمایش افتتاحیه جهانی، در بخش سینمای معاصر جهان در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود. جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از بیستم تا بیست‌ونهم شهریورماه‌ سال‌جاری در کشور کانادا برگزار خواهد شد.

 گروه اپرای قاهره به مناسبت عیدقربان جشنی را در خانه اپرای مصر برگزار می‌کند. قرار است که گروه اپرای قاهره، موسیقی تعدادی از فیلم‌های مشهور کمپانی شناخته‌شده دیزنی را اجرا کنند. «دیو و دلبر»، «فروزن»، «پینوکیو»، «سیندرلا» و «علاء‌الدین» ازجمله قطعاتی هستند که در این جشن اجرا خواهند شد. گروه اپرای قاهره یک گروه موسیقی ۵۶ساله در مصر است که تاکنون توانسته جایگاه خوبی میان مردم به دست آورد.

 مرکز تئاتر مولوی، از روز جمعه دهم مردادماه میزبان نمایش «جان کاه» به نویسندگی و کارگردانی سعید رسولی است. این نمایش که پیشتر در بخش صحنه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به صحنه رفته، برنده تندیس بهترین نور و کاندیدای بهترین کارگردانی از این جشنواره شده است.


تعداد بازدید :  530