شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
وضعیت بازارها در هفته اول مرداد ماه
بورس عقب‌تر از همه

بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که گذشت از اتفاقی کم‌سابقه در ماه‌های اخیر خبر می‌دهد، بورس کمترین بازدهی هفتگی خود را ثبت کرد، اما طلا و سکه با رشد بیش از ۱۰درصدی در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی قرار گرفتند.

طلا
به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس داده‌های اقتباس‌شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار در طول 6روز کاری هفته گذشته ۱۳۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و بازدهی ۱۳٫۸ درصدی را به ثبت رساند. این فلز ارزشمند در پایان هفته‌ای که گذشته به‌ازای هر گرم ۹۵۲ هزار تومان معامله شد که با افزایش قیمت در این هفته دوباره به بالای مرز یک میلیون تومانی برگشت و براساس آخرین معاملات روز پنجشنبه روی نرخ یک میلیون و ۸۴ هزار تومان خریدوفروش شد.

سکه
پس از طلا، سکه با ۱۰٫۸ درصد بیشترین بازدهی را از آن خود کرد، سکه با افزایش قیمت یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومانی از مرز ۱۱ میلیون تومانی عبور کرد. قیمت سکه از ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان در پایان دو هفته پیش از این به رقم ۱۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان در پایان هفته‌ای که سپری شد، رسید.

دلار
میزان رشد قیمت دلار نسبت به بازار فلزات زرد رنگ کمتر است و در هفته گذشته با افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی بازدهی ۲٫۴درصدی را ثبت کرد. صرافی ملی آخرین نرخ دلار در روز پنجشنبه را ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد، این نرخ اعلامی در پایان دو هفته پیش از این ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

بورس
بورس کمترین بازدهی را نسبت به بازارهای دیگر و همچنین احتمالا نسبت به چند ماه گذشته خود در هفته گذشته تجربه‌کرد، زیرا شاخص کل بازار سرمایه در این هفته تنها سه‌هزار و ۱۷۷ واحد رشد کرد که بازدهی ۰٫۱۶ درصدی را برای این بازار نشان می‌دهد. براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس که در دو هفته پیش از این روی سطح یک‌میلیون و ۹۰۱ هزار واحد قرار داشت، در هفته گذشته با حدود سه‌هزار واحد رشد با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. در پنج روز کاری بورس در هفته پیشین، شاخص کل سه روز نزولی و دو روز صعودی بود.


تعداد بازدید :  407