شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
اخبار روز

انتخابات هنگ‌کنگ به تعویق افتاد
کری لام، رهبر هنگ‌کنگ روز جمعه اعلام کرد، انتخابات مجلس قانون‌گذاری این دولتشهر که قرار بود ششم سپتامبر ‏برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری کووید- ۱۹ به تعویق افتاد که این امر ضربه بزرگی به مخالفان طرفدار دموکراسی وارد ‏می‌کند‎. به گزارش ایسنا، رویترز، اپوزیسیون در هنگ‌کنگ امیدوار بود بتواند اکثریت تاریخی را در شورای‎ ‎قانون‌گذاری از ‏آن خود کند؛ جایی که تنها نیمی از کرسی‌های آن با انتخابات مستقیم برگزیده می‌شوند و نیم دیگر آن با شخصیت‌های طرفدار پکن ‏پر می‌شود‎. تصمیم کری لام برای تعویق یک ساله انتخابات پس از رد صلاحیت ۱۲طرفدار دموکراسی برای شرکت در انتخابات ‏صورت گرفته است؛ افرادی که مخالف قانون جدید امنیت ملی چین برای این دولتشهر هستند‎. ‎انتخابات شورای قانون‌گذاری نخستین ‏انتخابات هنگ‌کنگ پس از اعلام قانون جدید امنیت ملی خواهد بود که از سوی پکن وضع شده است.

افزایش آمار کرونا و تعویق روند کاهش قرنطینه در انگلیس
[ایرنا‎] نخست وزیر انگلیس روز جمعه با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرد که برنامه دولت برای لغو ‏بیشتر محدودیت‌های قرنطینه به تعویق افتاده است‎. بوریس جانسون با ایراد سخنانی در نشست مطبوعاتی روزانه دولت اعلام ‏کرد که آمار مبتلایان به کرونا برای نخستین بار در سه ماه گذشته دوباره اوج گرفته است. او با بیان این ادعا که دولت درقیاس با ‏ابتدای شیوع این ویروس در موقعیت بهتری قرار دارد، افزود: «ناگزیر باید پدال ترمز را فشار دهیم تا شیوع ویروس را کنترل ‏کنیم‎.» برهمین اساس، نخست‌وزیر انگلیس عنوان کرد که برخی محدودیت‌ها مانند بازگشایی مراکز تفریحی و  مراسم در سالن‌های ‏سربسته که قرار بود لغو شود، به دو هفته دیگر موکول می‌شود. همچنین برگزاری مراسم عروسی تا سقف حداکثر ۳۰ ‏میهمان نیز ممنوع خواهد شد‎. جانسون در همین حال بر لزوم رعایت طرح همگانی پوشش ماسک در مکان‌های عمومی تأکید و ‏تصریح کرد که این دستورالعمل از هشتم آگوست (هجدهم مرداد) به قانون تبدیل می‌شود. این بدین معناست که پلیس و دستگاه‌های ‏اجرایی قادر خواهند بود افراد متخلف را مجازات و برابر با قانون برخورد کنند. طبق قانون افرادی که از ماسک استفاده نکنند ‏‏۱۰۰پوند و در صورت تکرار تخلف تا سقف یک‌هزار پوند جریمه می‌شوند‎. ‎نخست‌وزیر انگلیس اردیبهشت‌ماه گذشته با بیان ‏این ادعا که آمار کرونا در انگلیس کاهش یافته، محدودیت‌های قرنطینه را به سرعت کاهش داد تا اقتصاد تحت فشار این کشور را ‏به حرکت درآورد. او چندی پیش در اظهارنظری جنجالی که با انتقادهای زیادی در داخل مواجه شد از مردم خواست به محل ‏کار خود بازگشته و عادی زندگی کنند‎.

ثبت رکورد جدید مبتلایان روزانه به کرونا در ژاپن
[ایرنا] مقامات ژاپنی روز پنجشنبه از شناسایی یک‌هزار و ۲۶۴ مورد جدید ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند ‏که بالاترین رقم در آمار روزانه این کشور و همچنین نخستین باری است که از مرز‌هزار نفر می‌گذرد‎. اکنون تعداد کل موارد ابتلا ‏به این ویروس در ژاپن ۳۴‌هزار و ۲۲۰ نفر و تعداد تلفات ناشی از آن به ۱۰۱۹ نفر رسیده است. وزارت بهداشت می‌گوید ‏حال ۸۱نفر از این بیماران وخیم است‎. ‎روز چهارشنبه هشت استان شاهد رکورد تعداد مبتلایان بودند ازجمله استان اوساکا واقع در ‏غرب کشور با ۲۲۱ نفر. این بالاترین تعداد روزانه ابتلا تاکنون و نخستین بار در این استان است که این رقم از ۲۰۰ نفر فراتر ‏رفته است.
دراستان مرکزی آئیچی ۱۶۷مورد ابتلا گزارش شد که رقم بی‌سابقه دیگری است. در استان فوکوئوکا واقع در جنوب غربی کشور نیز ‏بیش از ۱۰۰مورد جدید ابتلا یافت شد که این هم رکوردی جدید است‎. از ۴۷ استان ژاپن، ایواته تنها استانی است که هیچ مورد ‏ابتلایی در آن تأیید نشده بود اما وضع این استان نیز با گزارش دو مورد ابتلا در روز چهارشنبه تغییر کرد. توکیو با تعداد ‏روزانه ۲۵۰ مورد ابتلا همچنان کانون شیوع این بیماری است و رقم روزانه ابتلا در پایتخت طی هشت روز از ۹ روز گذشته ‏بالای ۲۰۰ نفر بوده است‎.  


تعداد بازدید :  404