شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
دیپلماسی

روحانی در تماس تلفنی امیر قطر:امنیت و ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای قابل دسترس است
رئیس‌جمهوری روابط ایران و قطر را دوستانه و برادرانه دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه تهران- دوحه تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز پنجشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با او، با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت قطر ابراز امیدواری کرد که این عید برای همه مسلمانان جهان مبارک باشد و همگان بتوانند از برکات این عید بزرگ استفاده کنند.
رئیس‌جمهوری روابط ایران و قطر را به‌عنوان دو همسایه قدیمی مثبت ارزیابی کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری‌ با قطر به‌عنوان کشور دوست و برادر ندارد.» روحانی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر، شاهد توسعه و تحرک در همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی فی‌مابین باشیم و در آینده نزدیک با بهبود شرایط، اجلاس حضوری مسئولان دو کشور برگزار شود.
رئیس‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایران و قطر با توجه به شرایط حساس منطقه خاطرنشان کرد: «امنیت و ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای قابل دسترس است و مطمئنا با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم شرایط بهتری برای منطقه به ارمغان بیاوریم.» شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت ایران ابراز امیدواری کرد این عید برای ملت‌های مسلمان جهان همراه با خیر و برکت باشد. امیر قطر با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر تصریح کرد: «توسعه مناسبات و همکاری‌ها با ایران همواره برای قطر اهمیت دارد و امیدوارم با عبور از سختی‌ها و مشکلات در راستای توسعه بیش از پیش و همه‌جانبه روابط دو کشور گام‌های بلندی برداشته شود.»


آمریکا تحریم‌های اِعمالی علیه ایران را گسترش داد
وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای فهرست فلزات تحت تحریم ایران را گسترش داد. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای با طرح این ادعا که برنامه هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و برنامه‌های نظامی ایران تهدیدی برای صلح و ثبات خاورمیانه است، اقدام به گسترش تحریم‌های فلزات علیه ایران کرد. طبق این بیانیه ۲۲ فلز آلومینیوم ۳۱۹، آلومینیوم ۱۱۰۰، آلومینیوم ۲۲۵، آلومینیوم ۶۰۶۱، آلومینیوم ۶۰۶۳، آلومینیوم ۶۰۸۲، آلومینیوم ۷۰۷۵، آلیاژ برنز آلومینیوم UNS C63600، اکسید آلومینیوم، فولاد ۳۰۲، فولاد ۴۱۳۰، فولاد ضدزنگ ۳۲۱، فولاد ضدزنگ ۳۱۶، فولاد A877، فولاد A228، فولاد 100Cr6-52100، فولاد ماراجینگ ۳۵۰، فولاد ماراجینگ ۳۰۰، مس بریلیم، UNS C37000- CuZn38Pb1، مس تنگستن و پودر آلومینیوم با خلوص بالای ۹۸‌درصد در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.


تعداد بازدید :  487