شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
تحلیل رحمان رضایی از تیم کی‌روش قبل از جام ملت‌های آسیا
ایران، مدعی قهرمانی نیست!
شهروند| چند روزی بیشتر تا شروع رقابت‌های ایران در جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است. حالا دغدغه بسیاری از اهالی فوتبال نتایجی است که در این مسابقات به دست می‌آید. آن هم در شرایطی که حاشیه‌های متعددی پیرامون فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی ایران وجود دارد. در چنین فضایی راهکارهای موسفیدهای فوتبال می‌تواند راهگشا باشد...

رحمان رضایی، مدافع سابق تیم‌ملی معتقد است با توجه به شرایط کنونی، هیچ‌کس ایران را مدعی قهرمانی نمی‌داند اما با تکیه بر توانایی‌های کی‌روش و بازیکنان می‌شود به جمع 4 تیم برتر آسیا رسید.
رونمایی از سیستم بازی
رحمان رضایی در ابتدای صحبت‌هایش به برتری مقابل عراق اشاره کرده و به «شهروند» می‌گوید: «ایران با یک ترکیب جدید در این دیدار ظاهر شد و البته همین بازیکنان ذخیره نشان دادند که از توانایی بالایی برخوردار هستند. تمرین کار گروهی،‌ تمرکز بازیکنان هنگام تصاحب توپ توسط حریف و چینش بازیکنان در زمین از مواردی بود که کی‌روش به آنها اصرار زیادی داشت و فکر می‌کنم به خواسته‌اش هم رسید. جدا از نتیجه بازی تیم‌ملی راضی کننده بود و با این وجود کی‌روش ترکیب اصلی تیمش را هم لو نداد،‌ اگرچه سیستم بازی تیم‌ملی در جام ملت‌ها نیز همین خواهد بود.»
کی‌روش در هجوم تخصص ندارد
وی با اشاره به سیستم دفاعی تیم کی‌روش می‌افزاید: «بازی‌های اخیر به ما ثابت کرده که تخصص کی‌روش در کارهای دفاعی است و او در حمله تخصصی ندارد. تیم در زمین خودش جمع می‌شود و روی ضد حمله‌ها با استفاده از بازیکنان سرعتی در پی گلزنی است. البته برای کی‌روش مهم نتیجه است،‌ اگرچه مردم دوست دارند بازی زیبا هم از تیم‌ملی ببینند. همین گل نخوردن بارزترین فاکتور تیم ملی به شمار می‌آید و می‌تواند کمک زیادی هم به ایران کمک کند و حربه بدی هم نیست.»
کسی، ایران را مدعی نمی‌داند
مدافع سابق تیم‌ملی در رابطه با شانس ایران برای قهرمانی در آسیا خاطرنشان می‌کند: «حتی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در صحبتهای چند روز قبل خود ایران را مدعی قهرمانی ندانست اما به نظرم تیم کی‌روش می‌تواند در کنار 3 تیم ژاپن،‌ استرالیا و کره جزو شانس‌های قهرمانی باشد. رسیدن به جمع 4 تیم برای ایران نتیجه متوسطی است و در واقع حق فوتبال ایران است اما هنر اصلی کی‌روش و تیمش صعود به فینال جام ملتهاست. اتفاقات زیادی می‌تواند در رسیدن یا نرسیدن به این نتیجه ایده‌آل تاثیرگذار باشد که باید مدیریت درستی روی آنها انجام شود.»


تعداد بازدید :  202