شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
شکایت جمهوریخواهان کنگره آمریکا از اوباما

جمهوریخواهان کنگره آمریکا از باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه سیاست‌های بهداشت و درمان، تغییرات آب‌وهوایی و مهاجرات شکایت کرده‌اند.
 به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، با آغاز‌ سال جدید میلادی و آغاز به کار کنگره آمریکا از روز سه‌شنبه (6 ژانویه/ 16 دی) که جمهوریخواهان در آن اکثریت دارند، محافظه‌کاران در چند دادگاه در سراسر آمریکا از اوباما در حوزه‌های مختلف شکایت کرده‌اند تا مانع از استفاده وی از دستورالعمل اجرایی شوند.
اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا در زمینه قانون بهداشت و درمان به شکایت مقامات ایالت‌های آمریکا از اوباما پیوسته و از دادگاه عالی این کشور خواسته‌اند بخش‌هایی از قانون «درمان ارزان برای همه» را خلاف قانون اساسی بدانند.
در زمینه تغییرات آب‌وهوایی نیز دادستان‌های کل ایالت‌ها و سران گروه‌های صنعت زغال‌سنگ از دادگاه‌های فدرال می‌خواهند مانع طرح‌های رئیس‌جمهوری برای تغییر پالایشگاه‌های تولید نیرو شوند. افزون بر این در زمینه مهاجرت، اعضای جمهوریخواه و مقامات فدرال خواسته‌اند که قضات فدرالی طرح اوباما را برای ممانعت از اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی بدانند.
دموکرات‌ها می‌گویند اقدامات حقوقی جمهوریخواهان از تلاش برای ایفای نقشی پررنگ‌تر و تحقق اهداف سیاسی این حزب خبر می‌دهد. جرالد کانلی عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ویرجینیا گفت: جمهوریخواهان که در نهاد قانونگذاری شکست خوردند، امیدوارند بتوانند در سیستم قضایی به اهداف خود برسند. پاتریک موریسی دادستان کل ایالت ویرجینیای غربی گفت: با در نظر گرفتن وضع ناکارآمد در کنگره در بسیاری از موارد، دادگاه‌ها واقعا آخرین فرصت جمهوریخواهان برای مقابله با رئیس‌جمهوری آمریکا به شمار می‌آیند.


تعداد بازدید :  239