شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
تعبیر خواب
از آمدن و رفتن‌شان سودی کو؟

پدرام ابراهیمی طنزنویس

[email protected]

طهرانی از تهران: خواب دیدم صدایی در فضا طنین‌انداز شد و منشی دادگاه، حکم خراب کردن دو طبقه از پاساژ علاءالدین را قرائت کرد. بعد از آن، مأمورین تخریب آمدند و منتظر فرمان حمله ماندند. صاحب مغازه‌ها داشتند تلفن به دست با بچه‌های بالا هماهنگ می‌کردند که جلوی اجرای حکم گرفته شود و قرار بود از خجالتشان در بیایند. هر چه تلفن به این ور و آن ور زدند فایده نداشت و مأمورین تخریب همچین اساسی با پتک و دگنک زدند آن طبقات اضافی را از صحنه روزگار محو کردند و سفارش و مفارش هم حالی‌شان نبود. به نظر شما تعبیر خواب من چیست؟
شهرونگ: بدهید اطرافیانتان دو تا سیلی بزنند در گوشتان تا باورتان بشود خواب ندیده‌اید.
 
خ از الف: خواب دیدم... امممم... الآن یادم بودها! چرا یادم نمی‌آید؟ چیز دیدم... امممم... بگذارید کمی فکر کنم... (بعد از لحظاتی تفکر و تعمق و مداقه) یادم نمی‌آید. فقط یک عدد 7 یا 7‌میلیون یا یک همچین چیزی در خوابم بود. لطفا سریال فاصله‌ها را هم دوباره پخش کنید.
شهرونگ: آقای طایی معاون کارآفرینی وزیر کار گفته 7‌میلیون نفر بیکاره در کشور داریم که نه‌تنها تخصصی ندارند بلکه جویای کار هم نیستند. یعنی وقتی احمد کسروی داشت خودش را جر وا جر می‌کرد که ایهاالناس! این خیام و رباعیاتش توطئه فیتزجرالد و انگلیس است، همه می‌گفتند باز این احمد قرص‌های فشارش را نینداخت بالا. بیا! 7‌میلیون نفر مثل همین آقای خ هستند که از آمدن و رفتنشان سودی کو؟ وز تار امید عمرشان پودی کو؟ به انضمام دوسیب آلبالو.
 
خوش از قصرالدشت: خواب دیدم دختر جامع‌‌الاطرافی از دور با انگشت اشاره دارد سیگنال می‌دهد که «بیا». به عادت هر نیمه شب که بلند می‌شوم و می‌روم سر یخچال، بیدار شدم و رفتم با نیت خیر سه عدد قرص خواب خوردم که مدت زمان بیشتری در خدمت آن خانم محترم باشیم شاید سبب خیر شد و وصلتی صورت گرفت. ولی متاسفانه وقتی دوباره خوابیدم حدود 48 ساعت خواب دیدم آن دختر به کناری ایستاده و مأمورین شهرداری دارند تخریبم می‌کنند. اواخر خوابم نیز آقایی سیاه‌پوش آمد و یک کیف سامسونت پر از دفترچه گذاشت جلویم و گفت «آنقدر پرداخت کن که جانت از دهانت بیرون بیاید» با تشکر
شهرونگ: خواجه شیراز می‌فرماید «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها» آخر عزیز من! هرکس گفت بیا که آدم بلند نمی‌شود برود. خود ما هر روز صد تا از این بیا‌ها از سرویس‌های بیگانه دریافت می‌کنیم. چه پول‌هایی که نمی‌دهند. نمی‌رویم که! همینطوری بدون این‌که آن پول‌ها را بگیریم به طرز جاهلانه‌ای در جهت اهداف آنها گام‌برداشته و خسرالدنیا و الآخره شده‌ایم. این خواب هم زنگ خطری است برای شما که اگر قصد ازدواج دارید، فقط به نامزدبازی و ماه عسل‌اش فکر نکنید. به طول عمر و دفترچه قسط‌هایش هم بیندیشید که زمستان می‌رود و روسیاهی به بدهکار می‌ماند. دیدن کارگرهای شهرداری هم در خواب شما، به خاطر عملیات کابل برگردان است. خط رو خط شده. فکرتان را درگیر نکنید.
 
ناهید از سمنان: خواب دیدم خواب دیدم قلبمو بی‌تاب دیدم... دیشب دیدم رئیس دولت قبل به قدرت برگشته و قرار است کشور را دوباره به اوج قله‌های عزت و افتخار برساند.
شهرونگ: متخصصان تغذیه زبانشان مو درآورد از بس گفتند شب‌ها از خوردن غذاهایی مثل لوبیا گرم و آبگوشت و کله‌پاچه و انواع فست فود خودداری کنید. آن‌قدر گوش نکنید که آخر خوابی ببینید که تعبیرش از صد تا کابوس بدتر باشد.‌ ای کارد بخورد به شکمتان!‌ ای خواب به خواب بروید! شکموهای وطن‌فروش.

 


تعداد بازدید :  313