شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   عرضه محصولات پتروشیمی متعادل است| حسین پناهیان،  مدیرعامل بورس کالا گفت: عرضه و تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا متعادل بوده و خوشبختانه روند رو به رشدی دارد. وی افزود: بورس کالای ایران با همکاری دیگر نهادهای ذیربط در نحوه عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی نظارت کامل دارد و باید گفت که اکنون محصولات متنوع عرضه شده از سوی مجتمع‌های پتروشیمی با نظم و برنامه‌ریزی کامل در بورس کالا عرضه می‌شود.

   معامله 2‌هزار و 288‌میلیارد ریال اوراق | در پایان معاملات دیروز تعداد 75‌میلیون و 490‌هزار ورقه به ارزش 2‌هزار و 288‌میلیارد و 120‌میلیون ریال در 17‌هزار و 359 نوبت مبادله شد و شاخص با افزایش 0.06‌درصدی به عدد 774.56 واحد رسید. در میان شرکت‌های فرابورسی، سهام بانک حکمت ایرانیان با افزایش 4.96‌درصدی قیمت مواجه شد و پس از آن بیمه دی، بیمه سامان و مهندسی صنعتی رون فن آور بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

   انتظار برای کاهش قیمت‌ها در رینگ پتروشیمی| زهره کریمی کارشناس معاملات کارگزاری بهمن گفت: کاهش قیمت نفت منجر به کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی شده و از آنجایی که قیمت پایه این محصولات در رینگ پتروشیمی بورس کالا نیز معمولا به صورت ماهانه تعدیل و اعمال می‌شود، خریداران در ماه گذشته به دلیل انتظار برای کاهش قیمت‌ها میزان خرید خود را کاهش داده‌اند. به گفته او خریداران باید منتظر پایین آمدن بیشتر قیمت‌ها در هفته‌های آتی باشند.
 
   بورس انگیزه قوی برای رشد می‌خواهد | احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار به‌طور کلی با نزدیک شدن به گزارش‌های  9ماهه و روند ریزشی مستمر در 10ماهه گذشته تمایل زیادی به رشد دارد اما برای این تکاپو و رشد دوباره نیازمند یک انگیزه و بهانه قوی است.
او افزود: بورس با ابهام‌های  مختلفی مانند متغیرهای بودجه و همچنین سناریوهایی که با توجه به شرایط جدید قیمت‌ها در بازارهای جهانی مطرح می‌شود، مواجه است. این در حالی است که شرکت‌ها باید برای پیش‌بینی‌ سال مالی آینده خود این موارد را در نظر داشته باشند.


تعداد بازدید :  210