شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی طی حکمی، مسعود نجفی را به‌عنوان دبیر سومین جشنواره فیلم‌های علمی و صنعتی منصوب کرد.

حسن حاضرمشار، هنرمند خودآموخته کشورمان صبح دیروز،‌ در اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت. این هنرمند گیلانی که سال‌ها به نجاری و ساختن مجسمه‌های چوبی مشغول بود، پس از تصادف توان کار نجاری را از دست داد و به‌ آموختن نقاشی از دختر نقاشش پرداخت.

فیلم «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی این شانس را دارد که در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور یابد.

آثار پذیرفته شده در بخش تازه‌های تئاتر ایران، از سوی دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

دومین برنامه از سری برنامه‌های «هزار صدای پاپ» شنبه ۱۳دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران با حضور شهرام شکوهی (داور آواز)، میلاد ترابی (ملودی تنظیم) و امیر ارجینی (ترانه‌) برگزار شد.

بازيگران سريال «ابله» در تيتراژ اين مجموعه در قالب فيلم‌های معروف تاريخ سينمای جهان قرار می‌گیرند.(باعکس)

اشکان صادقی قصد دارد نمایش «یرما» نوشته فدریکو گارسیا لورکا را در قالب اثری موسیقایی نمایشی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه ببرد.

پریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر با اشاره به مشورت با طراحان صحنه تئاتر در بازسازی تالار قشقایی از اختلاف‌نظر با این طراحان در بازسازی و توقف موقت بازسازی این تالار خبر داد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی تمام شد. این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال حضور ندارد.

آل پاچینو از بازی در کمدی درام اجتماعی «دنی کالینز» فارغ شد. این فیلم برای فصل پاییز ۲۰۱۵ به روی پرده سینماها می‌رود.

سامی یوسف خواننده ایرانی‌الاصل آ‌لبوم جدید خود را با عنوان «ترانه‌های راه» و با چند قطعه آ‌هنگ کاملاً فارسی منتشر کرد. این آلبوم که تم سنتی ایرانی – اسلامی دارد، شامل ۱۲قطعه صوتی است.

پوستر فیلم سینمایی «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی رونمایی شد.(باعکس)

هشتادمین برنامه سینماتک به نمایش فیلم‌های«عمو سبیلو» و «سفر» ساخته بهرام بیضایی و «هفت تیرهای چوبی» ساخته شاپور قریب اختصاص دارد.

ارکستر و گروه کر «نوجوانان ایران» با جذب اعضا در بخش‌هایی از کار خود همچون بخش سازهای بادی چوبی، بادی برنجی، و کوبه‌ای تشکیل می‌شود.

کمپانی برادران وارنر اعلام کرد سالی درخشان را در زمینه باکس آفیس جهانی پشت سر گذاشته است.

انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، «خداحافظی با زبان» اثر جدید «ژان- لوک گدار» را به‌عنوان بهترین فیلم‌سال 2014 برگزیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر تصادف رضا صادقی خواننده مشهور کشورمان در جاده سیرجان- کرمان را رد کرد و گفت: طرفداران هنرمندان از بازنشر شایعات خودداری کنند.

 


تعداد بازدید :  260