برگزاری مراسم افتتاحیه گردهمایی مدیران روابط عمومی جمعیت هلالاحمر
گردهمایی دو روزه مدیران و خبرنگاران روابط عمومیهای ستادی و استانی جمعیت هلالاحمر به منظور تبیین ضرورتهای فعالیتهای خبری و پوشش مناسب برنامههای ستادی و استانی صبح دیروز در محل موزه صلح آغاز شد.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر در مراسم افتتاحیه با تأکید بر اینکه باید موقوفات جمعیت هلالاحمر به مردم معرفی شود، بیان کرد: «تمامی استانها باید تفاهمنامهای با صدا و سیمای مراکز استان خود منعقد کنند و با تشکیل تیمهای مشترک در این زمینه فعالیتهای جمعیت هلالاحمر را به مردم معرفی کنند.»
وحید رحمتی با بیان اینکه با وجود انجام فعالیتهایی در زمینه اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلالاحمر باز هم نتوانستیم اقدامات جمعیت هلالاحمر و وظایف محوله به این جمعیت را برای مردم تشریح کنیم، اذعان کرد: « تصورات مردم از اقدامات جمعیت هلالاحمر صرفا انجام فعالیتهای امدادی است، البته اجرای سفرنامه سلامت و امید در استانهای مختلف باعث شده تا مردم با سایر اقدامات و خدمات جمعیت هلالاحمر هم آشنا شوند.»
رحمتی به موقوفات جمعیت هلالاحمر اشاره کرد و گفت: « در سفرنامه سلامت و امید، زمین و پول برای ساخت پایگاههای امدادی و خانههای داوطلبی وقف و هبه به هلالاحمر شده است و این جمعیت بایستی نسبت به نشاندادن نتیجه هبهها و وقفهای صورت گرفته، اقدامات لازم را انجام دهد.»
رحمتی حضور دبیرکل فدراسیون بینالمللی صلیبسرخ و هلالاحمر در ایران را نقطه عطفی برای جمعیت هلالاحمر دانست و تأکید کرد: « دبیرکل فدراسیون فعالیت داوطلبان جمعیت هلالاحمر را عاشقانه و با خلوصنیت عنوان کرد چراکه داوطلبان این جمعیت فعالیتهای خود را به صورت واقعی و از صمیم قلب انجام میدهند.»
رحمتی در پایان از مدیران و خبرنگاران روابط عمومی تمامی استانها و سازمانهای زیرمجموعه هلالاحمر خواست تا اخبار مربوط به وقف و خیرین داوطلب را گستردهتر از گذشته پوشش دهند.
تقدیر مرکز ارتباطاتمردمی ریاستجمهوری از جمعیتهلالاحمر
مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری از تعامل خوب مسئولان جمعیت هلالاحمر بهویژه ادارهکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این جمعیت تقدیر و تشکر کرد.
حسن صالحی، مشاور نهادریاستجمهوری و سرپرست ادارهکل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی در نامهای به دکتر فرهادی رئیس جمعیت هلالاحمر آورده است: «با عنایت به اینکه مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری بهعنوان متولی ارتباط با مردم با ریاست محترم جمهوری، روزانه پذیرای تعدادی مراجعه حضوری، پستی، دورنگار و سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت است و در سفرهای کاروان تدبیر و امید ریاست محترم جمهوری، بخشی از موارد فوق مربوط به افراد نیازمندی است که علاوه بر استیصال در زندگی دچار معضلات خاصی ازجمله بیماری میباشند و جمعیت هلالاحمر بهعنوان یک موسسه غیردولتی با پیشینهای درخشان و خدمات ارزنده، میتواند نقش بسزایی برای حل اینگونه موارد داشته باشد.»
او در ادامه این نامه با تقدیر و تشکر از تعامل خوب مسئولان هلالاحمر بهویژه ادارهکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آن جمعیت، خطاب به دکتر فرهادی تأکید کرده است: «خواهشمند است دستور فرمایید در سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید، مسئولان جمعیت هلالاحمر با محوریت ادارهکل فوقالذکر، برای بررسی و حل مشکلات شهروندان در ستاد سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد ۱۱۱) مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری حضور یابند.»
نشست تدوین طرح عملیات اضطراری هلالاحمر برگزار شد
نشست تهیه و تدوین طرح عملیات اضطراری سازمان امدادونجات جمعیت هلالاحمر با حضور کارشناسان منتخب در اراك برگزار شد.
مرتضي سليمي، مدیرعامل هلالاحمر استان مرکزی گفت: با اجرایی شدن این برنامه، بررسی اجمالی مخاطرات ملی و منطقهای و میزان آسیبپذیری در برابر آنها، تعیین اختیارات قانونی و برنامههای مرجع، توصیف مخاطرات و پیامدهای احتمالی آنها بر جامعه، چگونگی پاسخگویی واحدهای عملیاتی، تعیین نقشها و مسئولیتهای سازمانها و واحدهای درگیر در عملیات، چگونگی پشتیبانی از عملیات و تدوین طرح جامع و بازبینی دورهای آن حاصل خواهد شد.»