شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

فراخوان در ‌سال جدید را جنرال‌موتورز آغاز کرد
به دلیل وجود نقص فنی جدی در برخی خودروهای تولید جنرال‌موتورز این شرکت در اولین فراخوان‌ سال جدید میلادی بیش از 92‌هزار دستگاه از خودروهای تولید خود را به نمایندگی‌ها فراخواند. از این تعداد 9‌هزار دستگاه مربوط به خودروهای صادراتی این شرکت می‌شوند. مدل‌های سیلورادو، تاهو، کادیلاک، یوکون، سیرا، و ساب اوربن از جمله مدل‌های جی‌ام فراخوانده شده هستند. این شرکت همچنین چند فراخوان دیگر را نیز طی روزهای گذشته اعلام کرده که تعداد آنها در حدود 4‌هزار دستگاه کادیلاک می‌شود.

دریافت تصویر لپ‌تاپ در تلویزیون بدون سیم
دنیای فناوری روزبه‌روز در حال پیشرفت است و شرکت اینتل به تازگی فناوری را ارایه کرده که به وسیله آن می‌توان تصویر نمایشگر لپ‌تاپ را بدون نیاز به کابل در تلویزیون دید. این فناوری موسوم به «نمایشگر بی‌سیم»(WIDI) کاربر را قادر می‌سازد تصویر نمایشگر لپ‌تاپ خود را بدون نیاز به کابل اچ‌دی‌ام‌ای در تلویزیون‌ تماشا کند. مزیت دیگر این فناوری ارسال تصویر به تلویزیون‌های فاقد فناوری WIDI با استفاده از یک دستگاه سازگارکننده WiDi است که به پورت اچ‌دی‌ام‌ای تلویزیون متصل می‌شود.

گوشی همراهی سازگار با 3 سیستم عامل
شرکت آلکاتل درصدد ساخت گوشی همراه تازه‌ای است که توانایی اجرای 3سیستم عامل اندروید، فایرفاکس و ویندوز فون را دارد. گوشی مذکور که Pixi 3 نام دارد دارای نمایشگر
 3.5 اینچی است و با استاندارد نسل سوم تلفن همراه سازگاری دارد.  همچنین قرار است مدل‌های دیگری از این گوشی با نمایشگرهای 4، 4.5 و 5 اینچی عرضه شود که با استاندارد نسل چهارم LTE سازگار است. آلکاتل می‌گوید گوشی یاد شده را به دور از پیچیدگی طراحی خواهد کرد تا عموم کاربران بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند.  قرار است نمونه اولیه گوشی یاد شده در نمایشگاه سی‌ای‌اس در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

اولین نوت‌بوک 15/6 اینچی جهان
شرکت ایسر قصد دارد برای اولین‌بار نوت‌بوکی را روانه بازار کند که مجهز به نمایشگر 15.6 اینچی است و روی آن سیستم عامل کروم نصب شده است. ایسر دومین فروشنده بزرگ نوت‌بوک‌های کروم بوک در جهان است و امیدوار است استفاده از نمایشگر بزرگتر بر میزان فروش این شرکت بیفزاید.  وزن  این نوت‌بوک کمی بیش از 2کیلوگرم بوده و شارژ باتری آن به مدت 8ساعت برقرار خواهد بود.  ظرفیت ‌هارد این دستگاه به انتخاب کاربران 16 یا 32 گیگابایت است.


تعداد بازدید :  214