شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
نوبرانه

با طراحی یک لامپ جدید ممکن شد
تبدیل سقف خانه به آسمان شب
شهروند| یک شرکت مجارستانی نوعی لامپ ال.ای.دی طراحی کرده است که با مدل تابش ویژه می‌تواند آسمان شب و درخشش ستاره‌ها را به زیر سقف خانه‌تان بیاورد! منبع نور لامپ جدید پرتوهای نور را با سرعت متفاوت و در برد مسافتی مختلف می‌تاباند و به این ترتیب آسمان شب را به صورت مجازی در سقف خانه بازنمایی می‌کند.
این شرکت که به تازگی مراحل آزمایشی لامپ جالب و ابتکاری خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است به‌زودی این لامپ را به صورت تجاری و انبوه تولید خواهد کرد. مجارها هنوز اعلام نکرده‌اند برای این لامپ جدید چه قیمتی در نظر گرفته‌اند.

پس از نمایشگر تلویزیون صورت می‌گیرد
عرضه نمایشگر منحنی رایانه برای اولین‌بار
شهروند| نمایشگر منحنی رایانه به بازار آمد. این نمایشگر 34 اینچی که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است صفحه‌ای با تفکیک‌پذیری 3440×1440 پیکسل دارد و علاوه‌بر انحنا و عریض‌ بودنش، دارای ویژگی تصویر در تصویر و تصویر در کنار تصویر است. هر دوی این مشخصه‌ها به کاربر امکان استفاده از ابزارهای چندگانه روی نمایشگر را به‌طور همزمان می‌دهد. این نمایشگر دارای زاویه دید 178 درجه از طرفین و همچنین از سمت بالا به پایین است که به کاربران امکان می‌دهد از هر نقطه‌ای که به صفحه نگاه کنند، میدان دید واضحی داشته باشند. مهندسان همچنین بلندگوهای هفت‌واتی را درون این نمایشگر کار گذاشته‌اند که صدای لازم را ارایه می‌دهد.
وجود سه پورت شارژ یواس‌بی 3.0 نیز امکان شارژ تبلت‌ها و تلفن‌ها را هنگام استفاده از این نمایشگر به کاربر می‌دهد.  سامسونگ هنوز بهای این نمایشگر را اعلام نکرده و هیچ نوع اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه آن ارایه نکرده است.


تعداد بازدید :  236