شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
ورزش جهان

رونالدو، گلزن برتر‌ سال 2014
ستاره پرتغالی رئال‌مادرید با زدن 61 گل به‌عنوان بهترین گلزن جهان در‌ سال 2014 انتخاب شد. بعد از او لیونل مسی با 58 گل در فهرست برترین گلزنان ‌سال گذشته ایستاد. جالب این‌که در آماری جدید، رونالدو با 8 و مسی با 7 پاس گل در رده‌های اول و دوم بهترین‌های لالیگا در ارسال پاس گل هستند. مسی برای این‌که در جایزه گرفتن از رونالدو عقب نماند، اخیرا در یک مسابقه تلویزیونی «شوت به ارتفاع و دفع با 3 روپایی» رکورددار و برنده شد.

بکام از قانون شکست خورد
دیوید بکام همراه تیم بازرگانی خود از یکسال پیش تاکنون برای ساخت یک ورزشگاه اختصاصی به نام «بکام» در شهر لس‌آنجلس آمریکا تلاش‌های پیگیرانه‌ای را آغاز کرد اما با گذشت ۱۲ ماه هنوز موفق به انجام این کار نشده است. بکام طرح مالکیت یک ورزشگاه حرفه‌ای فوتبال در لیگ آمریکا را هم پیگیری می‌کند اما برخی قوانین داخلی و فقدان حمایت سیاسی از فوتبالیست آمریکایی تاکنون مانع از تحقق این آرزو شده است. جان الشولر مشاور املاک اختصاصی بکام به او اطمینان داده سرانجام زمینی را در لس‌آنجلس خریداری کرده و شرایط ساخت ورزشگاه بکام را فراهم می‌آورد.

درآمدزایی پودولسکی برای آرسنال
لوکاس پودولسکی، نیمکت‌نشین آلمانی آرسنال با حضور در تست پزشکی اینتر تا پایان فصل به این تیم پیوست. قرارداد پولدی با نرآتزوری قرضی است اما تبصره‌ای مبنی بر تمدید در صورت رضایت هم وجود دارد. هر ماه حضور پودولسکی در ایتالیا برای اینتر به صورت یار قرضی 100‌هزار یورو (440‌میلیون تومان) آب می‌خورد. به این ترتیب اینتر بابت 6 ماه قرض گرفتن پودولسکی مجبور است 600‌هزار یورو (2‌میلیارد و 640‌میلیون تومان) به توپچی‌های لندن پرداخت کند. او که 20‌میلیون یورو ارزش‌گذاری شده  در صورت رساندن اینتر به لیگ اروپا، 800‌هزار یورو و در صورت راهیابی تیم جدیدش به لیگ قهرمانان، یک‌میلیون یورو، سود مالی ازسوی اینتر از آن تیم لندنی خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  73