شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
تحلیل مهدی مناجاتی از تیم کی‌روش قبل از جام‌ملت‌های آسیا
جوانان چاره‌ساز می‌شوند
شهروند| چند روزی بیشتر تا شروع رقابت‌های ایران در جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است. حالا دغدغه بسیاری از اهالی فوتبال نتایجی است که در این مسابقات به دست می‌آید. آن هم در شرایطی که حاشیه‌های متعددی پیرامون فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی ایران وجود دارد. در چنین فضایی راهکارهای موسفیدهای فوتبال می‌تواند راهگشا باشد...

مهدی مناجاتی، مربی اسبق تیم‌ملی، معتقد است سن تیم کنونی بالاست و این مسأله می‌تواند به تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها ضربه بزند. او میدان‌ دادن به بازیکنان جوان را توصیه می‌کند.
قهرمانی   زیاد   دیده‌ایم
مناجاتی گفت‌وگوی خود با «شهروند» را این‌گونه آغاز می‌کند: «همه ما آرزو داریم تیم‌ملی ایران در جام‌ملت‌های‌آسیا نتیجه بگیرد و موفقیت‌های ادوار گذشته را تکرار کند. ایران همیشه در آسیا نام بزرگی بوده و به خاطر پتانسیل و استعدادهایی که در فوتبال این کشور هستند، می‌توان به قهرمانی ایران امیدوار بود ولی بازهم گمان نکنید با قهرمانی در جام ملت‌ها کار بزرگی انجام شده است چون فوتبال ایران از این قهرمانی‌ها زیاد به خود دیده است. کی‌روش اگر واقعا مربی است باید ایران را به جمع 4تیم برتر دنیا برساند وگرنه تیم ایران همیشه جزو 4تیم برتر آسیا بوده است.»
کی‌روش، ایران را دوست ندارد!
او در ادامه صحبت‌هایش کارلوس کی‌روش را به باد انتقاد می‌گیرد: «فوتبال ایران مربیان بزرگی به خود دیده است. مربیانی که تیم ایران را به قدرت اول آسیا تبدیل کردند اما جالب است که یکی مثل کی‌روش به خودش اجازه می‌دهد فوتبال ایران را تخریب کند و هیچ‌کس هم در فدراسیون نیست جلوی او را بگیرد. متاسفانه ما پیشینه‌ خود را به دست مربی‌ای سپردیم که هیچ علاقه‌ای به ایران و ایرانی‌ها ندارد.»
مربی اسبق تیم‌ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا جدایی علی کریمی به تیم لطمه روحی نمی‌زند، می‌گوید: «علی کریمی به قدری تعصب دارد که دلش تحت هر شرایطی برای تیم کشورش می‌سوزد. باید ببینید چه شده که کریمی حاضر نشده کنار کی‌روش بماند. از سوی دیگر چون بازیکنان، کریمی را دوست دارند، بی‌تردید ضربه روحی می‌خورند و نمی‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند.»
توصیه‌ای به کی‌روش
مناجاتی حرف‌هایش را با یک توصیه به کی‌روش تمام می‌کند: «تیم ملی ایران از نظر میانگین سنی بسیار بالاست و اگر قرار باشد در جام ملت‌های آسیا همین نفرات به میدان بروند، ‌قطعا به مشکل برمی‌خوریم چون آنها نمی‌توانند 90دقیقه در تمام بازی‌ها به میدان بروند. به کی‌روش می‌گویم، شما که هیچ‌وقت به حرف کسی توجه نکردی حداقل برای یک‌بار هم که شده از من پیرمرد چیزی را قبول کن. بازیکنان جوان زیادی در تیم‌ملی هستند که می‌توانند چاره‌ساز باشند، نفراتی مثل آزمون، جهانبخش، ‌رفیعی و.... من از شما به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی می‌خواهم به این بازیکنان تا حد امکان میدان بده تا بتوانند خودشان را نشان دهند. این جوانان می‌توانند چاره‌ساز باشند.»


تعداد بازدید :  94