شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
گزارشی از تسخیر جزیره کیش توسط تیم‌های لیگ‌برتری
زمین تمرین ندارند قلیان فراوان است

شهروند| جزیره کیش روزهای فوتبالی را پشت‌سر می‌گذارد؛ این جزیره خوش ‌آب‌وهوا میزبان 6 تیم لیگ‌برتری است که اردوی نیم‌فصل خود را در این جزیره برپا کرده‌اند. این مسأله به دلیل عدم‌برنامه‌ریزی با مشکلاتی برای تیم‌ها همراه بوده که شاید حتی برخی از آنها را از این سفر پشیمان کرده است.
جمع لیگ‌برتری‌ها جمع شد
با سفر اعضای تیم استقلال که روز گذشته خودشان را به جزیره کیش رساندند تا اردوی 12روزه‌ای را در آنجا برگزار کنند و همچنین اضافه شدن پیکان که امروز اردوی خود را در این جزیره دایر می‌کند، جمع تیم‌های لیگ‌برتری در جزیره کیش که وسعت زیادی هم ندارد، جمع می‌شود. نکته جالب حضور 3 تیم استقلال، سپاهان و پدیده در یک هتل است. ملوان و استقلال خوزستان از دیگر تیم‌های حاضر در کیش هستند.
6 تیم با 2 زمین تمرین!‍
شاید وضع آب‌وهوایی جزیره کیش در فصل سرما باعث شده تا بیش از یک‌سوم تیم‌های لیگ‌برتری به فکر دایر کردن اردوی خود در این جزیره باشند اما ظرفیت محدود کیش مشکلاتی را به‌وجود آورده است. این جزیره فقط 2زمین تمرین دارد که این 6 تیم می‌توانند از آنها استفاده کنند، اگرچه تیم‌های داخلی جزیره کیش نیز از این 2زمین تمرین استفاده می‌کنند. قطعا می‌توان حدس زد که تداخل زیادی بین برنامه‌های تیم‌های لیگ‌برتری برای استفاده از امکانات ورزشی رخ می‌دهد و در نهایت کادرفنی تیم‌ها شاید نتوانند طبق دلخواه خود برنامه‌های تمرینی‌ خود را پیاده کنند.
هشدار بابت قلیان
همواره در اردوهای تدارکاتی تیم‌های لیگ‌برتری یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای کادرفنی روی نظم و انضباط بازیکنان است. این ماجرا پس از
رسانه‌ای شدن قلیان کشیدن بازیکنان تیم امید در کیش که مدتی قبل رخ داد، در این جزیره حساسیت‌های بیشتری را به‌وجود آورده است تا جایی که برخی تیم‌ها یکی از مربیان یا مسئولان را تا نیمه‌های شب در لابی هتل مستقر می‌کنند و اجازه خروج از هتل را نمی‌دهند. امیر قلعه‌نوعی، سرمربی استقلال نیز در زمان ورود تیمش به جزیره در فرودگاه کیش با فریادی بلند خطاب به بازیکنان اعلام کرد هیچ‌کس حق قلیان کشیدن ندارد تا مشخص شود حسابی نگران این چالش پیش‌رو است.
کرار   پرحاشیه
جاسم کرار، ‌‌هافبک عراقی استقلال که همواره به بازیکنی بی‌انضباط و پرحاشیه در فوتبال ایران مشهور بوده، آبی‌پوشان را در سفر به کیش همراهی نکرد. او به دلیل عدم‌پرداخت مطالباتش قهر کرده و در مصاحبه‌ای جنجالی علیه مسئولان این باشگاه اعلام کرده تا زمانی که به اول پول ندهند، حاضر به همراهی این تیم نیست.
قلعه‌نوعی به هسلر: کاشته‌هایت فوق‌العاده بود
علیرضا مرزبان و توماس هسلر، اعضای کادرفنی پدیده در زمان ورود استقلالی‌ها به هتلی که تیم مشهدی نیز در آن اقامت دارد، از قلعه‌نوعی استقبال کردند. سرمربی استقلال با در آغوش گرفتن این 2نفر از آنها تشکر کرد و به مربی آلمانی پدیده گفت: «من بازی شما را خیلی دوست داشتم و به نظرم ضربات کاشته‌تان فوق‌العاده بود.»
در انتظار خروجی کیش
حال باید منتظر ماند و بعد از آغاز دوباره لیگ‌برتر دید که خروجی اردوی کیش برای تیم‌های لیگ‌برتری مثبت بوده یا خیر، اگرچه مناطق دیگری در ایران نیز وجود دارد که در این فصل شرایط برگزاری اردو را داشته باشد. از قشم، بندرعباس و اهواز می‌توان به‌عنوان این گزینه‌ها نام برد. در هر صورت حضور 6 تیم لیگ‌برتری به صورت همزمان عدم‌برنامه‌ریزی باشگاه‌های لیگ‌برتری را نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  100