شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
این مرد شیاد طعمه‌هایش را از میان زنان عضو شبکه وایبرو تانگو انتخاب می‌کرد
سرقت‌های سریالی مرد شیک‌پوش از دختران پولدار

شهروند| وقتی مرد شیک‌پوش با خودروی مدل بالا دختران را به کافی‌شاپ‌های شمال پایتخت  دعوت می‌کرد، هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد این یک  دام است. این مرد مرموز که خودش را یکی از جواهرفروشان سرشناس شمال تهران معرفی کرده بود با شکایت ده‌ها شاکی بازداشت شد.
تله سرقت با پیشنهاد ازدواج
ماجرای این کلاهبرداری از تیرماه آغاز شد، دختر جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش ماموران را در جریان کلاهبرداری قرار داد که از مدت‌ها قبل با او در ارتباط بود. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.  این دختر جوان که همه امیدهایش را برای ازدواج با مردی که تصور می‌کرد مرد رویاهایش است از دست رفته دیده بود، به کارآگاهان گفت:  « مدتی پیش از طریق شبکه وایبر با پسری به نام «بهنام جواهریان» آشنا شدم. او خودش را از جواهرفروشان سرشناس تهران معرفی کرد، مدت کوتاهی از ارتباطمان نگذشته بود که به دعوت بهنام با یکدیگر در یکی از کافی‌شاپ‌های منطقه الهیه قرار ملاقات گذاشتیم. در آنجا، برای اولین بار بهنام را ملاقات کردم؛ بهنام در همان جلسه اول، با یک خودرو مدل بالا به محل قرار آمد به من  ابراز علاقه می‌کرد،  پیشنهاد ازدواج داد. شوکه شدم.  یک روز گذشت و برای پاسخ دادن به پیشنهاد ازدواج بهنام، با یکدیگر به رستورانی در منطقه لواسان رفتیم؛ در آن‌جا متوجه شدم که گوشی تلفن همراهم به ارزش 2‌میلیون و 500‌هزار تومان گم شده اما بهنام با طرح این ادعا که دوستانی در مراکز انتظامی و دولتی دارد، مدعی شد که می‌تواند از طریق آنها گوشی تلفنم را پیدا کند؛ به این بهانه از من درخواست کرد تا کارتن گوشی تلفن همراه خود را در اختیارش بگذارم و من نیز که اعتماد کاملی به او پیدا کرده بودم، کارتن گوشی تلفن همراهم را به او دادم. مدتی از گم شدن گوشی تلفن همراهم گذشت و بهنام نیز هر بار بهانه‌ای را برای پیدا نشدن گوشی‌ام مطرح می‌کرد تا این‌که یک روز گوشی تلفن همراه بهنام خاموش شد و دیگر پاسخگوی تماس‌هایم نبود؛ همان موقع بود که متوجه شدم تصمیم به ازدواج با فردی را گرفتم که تنها یک شماره تلفن همراه اعتباری از او دارم.  حالا دیگر مطمئن هستم که گوشی تلفنم هم  توسط همین شخص سرقت شده است.»
دختران فریب خورده
با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان با پرونده‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند. تحقیقات نشان می‌داد که در تمامی شکایت‌ها، زنان و دختران جوانی به شیوه‌ای مشابه مورد سرقت گوشی‌های تلفن همراه قرار گرفته بودند. همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با تطبیق جزییات این شگرد کلاهبرداری پرده از راز مردی شیاد بردارند. بررسی اظهارات همه شاکیان نشان می‌داد که آنها از طریق فضاهای وایبر، تانگو و... با جوان جواهرفروشی آشنا شده‌اند که از تمامی آنها درخواست ازدواج کرده و گوشی‌های تلفن همراه همگی آنها هم در زمان ملاقات با این شخص ناپدید شده بود.
عملیات پلیس برای کلاهبردار  وایبری
 عملیات دستگیری این کلاهبردار با توجه به شیوه و شگرد متهم که خود را به اسامی «بهنام جواهریان» و «بهنام مظفریان» و از جواهرفروشان سرشناس و مالک چندین طلافروشی در شمال شهر تهران معرفی کرده بود، اقدامات پلیسی و فنی ویژه‌ای جهت شناسایی او آغاز شد. با شناسایی هویت «شهروز» مخفیگاه او در حوالی خیابان دولت شناسایی شد. ماموران با عملیات ضربتی مخفیگاه متهم را محاصره و او را دستگیر کردند. در بازرسی از خانه این مرد کلاهبردار تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه متعلق به شاکیان کشف شد.
جواهر فروش پوشالی
با توجه به مدارک و اموال به دست آمده از مخفیگاه «شهروز»، او که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت به چندین سرقت مشابه اعتراف کرد. «شهروز» درخصوص علت گرفتن کارتن گوشی‌های تلفن همراه از طعمه‌هایش گفت: « به خاطر فروش گوشی‌ها با قیمت مناسب، لازم بود تا در زمان مراجعه به مغازه‌های فروش موبایل، کارتن‌های گوشی‌ها را هم به صاحبان مغازه‌های خرید و فروش گوشی تلفن همراه تحویل بدهم.»
سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت:  «با توجه به اعتراف متهم به فریب و سرقت از زنان و دختران جوان و به منظور شناسایی دیگر مالباختگان، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ کسانی  که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

 


تعداد بازدید :  161