شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
خارج از مرز

سقوط هواپیما در آمریکا 4 کشته برجا گذاشت
کودک 7ساله تنها بازمانده سقوط هواپیما
سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در کنتاکی آمریکا 4کشته برجا گذاشت. در این حادثه خلبان هواپیما و 3سرنشین آن کشته شده‌اند. نکته عجیب در مورد این سانحه نجات یک کودک 7ساله است.
بنابر اعلام پلیس آمریکا، این کودک توانست خود را از میان لاشه هواپیما بیرون بکشد و   موضوع را به پلیس اطلاع دهد. بنابر اعلام پلیس آمریکا، این کودک با پای پیاده خود را به خانه‌اش رساند تا وقوع این حادثه را اطلاع دهد. پلیس آمریکا به دنبال ادعای این کودک به محل حادثه رفته و 4نفر دیگر از سرنشینان این هواپیمای کوچک را پیدا کرد.
اداره فدرال هوانوردی آمریکا نیز اعلام کرد: پس از دریافت گزارشِ خلبان این هواپیمای کوچک مبنی بر بروز مشکل فنی در موتورهای آن، مسئولان برج مراقبت ارتباط خود را با هواپیما از دست دادند. به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، پلیس با بیان این‌که رابطه این کودک با دیگر سرنشینان هواپیما مشخص نیست اعلام کرد:  این کودک دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده بود اما خطری سلامتی او را تهدید نمی‌کند.

بدترین آتش‌‌سوزی در استرالیا
 هزاران نفر بر اثر بدترین آتش‌‌سوزی در 3دهه گذشته در استرالیا فرار کردند.  در بدترین آتش‌‌سوزی در 3دهه گذشته در جنوب استرالیا، تعدادی خانه مسکونی تخریب شد و 7 آتش‌نشان زخمی شدند. این در حالی است که آتش‌نشانان در تلاش برای مهار آتش‌سوزی گسترده هستند اما کنترل آتش‌سوزی در یکی از دیدنی‌‌ترین مناظر طبیعی استرالیا به نام «ادلاید هیلز» در جنوب این کشور ناممکن است. بر این اساس این بدترین آتش‌سوزی از ‌سال 1983 بوده که باعث تخریب روستاهای این منطقه و همچنین فرار هزاران نفر از خانه‌های خود شده است. 2‌هزار آتش‌نشان در تلاش برای مهار آتش هستند که پیش‌بینی می‌شود سرعت شعله‌‌های آتش با افزایش سرعت باد به 110 کیلومتر در هر ساعت برسد.

سیل در مالزی، اندونزی و تایلند
وقوع بارش های سیل آسا، موجب به راه افتادن سیل در مناطقی از کشورهای مالزی، اندونزی و تایلند شده و هزاران تن را وادار به ترک خانه های خود کرده است. سیل در مالزی و تایلند دست کم 24کشته بر جای گذاشته است.

 


تعداد بازدید :  101