شماره ۱۹۸۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد
صفحه را ببند
دیپلماسی

تخت‌روانچی: آمریکا حق انجام هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را ندارد
نماینده ایران در سازمان ملل یک‌بار دیگر تکرار کرد که ‏آمریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است و حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب این قطعنامه ندارد. به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی در توییتی اظهار کرد: «سفیر آمریکا معتقد است که آمریکا طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، حق دارد فرآیند بازگشت تحریم‌ها را آغاز کند؛ ‏غلط است، آمریکا مشارکت‌کننده در برجام نیست، زیرا ترامپ مشارکت آمریکا در آن را متوقف کرد.» او تأکید کرد که ‏«آمریکا که ناقض قطعنامه است، هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری درچارچوب ۲۲۳۱  را ندارد».


واکنش مدیرکل وزارت خارجه به اظهارات سفیر افغانستان در تهران
مدیرکل غرب آسیا در وزارت خارجه گفت: «حمل سیزده‌ نفر در یک خودرو چهارنفره (سه‌نفر در صندوق عقب) اگر قاچاق نیست، چیست؟ به گزارش ایسنا، سیدرسول موسوی در توییتی نوشت: «اجازه دهید با کلمات بازی نکنیم. پلیس ایران به قاچاقچیان شلیک می‌کند. چه قاچاقچی موادمخدر باشد، چه قاچاقچی انسان، اگر به اخطار پلیس توجه نشود.» او ادامه داد: «حمل سیزده‌نفر در یک خودرو چهارنفره (سه‌نفر در صندوق عقب) اگر قاچاق نیست، چه هست؟» سفیر افغانستان در تهران در اظهاراتی گفته است که مسئولان ایرانی پذیرفته‌اند که به خودروی حامل مهاجران افغان شلیک کرده‌اند.


کاهش روابط با ایران یکی از شروط ریاض برای ازسرگیری روابط با دوحه
عربستان اعلام کرد که یکی از شرایط ازسرگیری روابطش با قطر کاهش روابط این کشور با تهران است. عبدالله المعلمی، نماینده دایم عربستان‌سعودی در سازمان ملل گفت که از سرگیری روابط با قطر نیازمند این است که این کشور مطالبات قانونی کشورهای چهارگانه عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) را برآورده کند. او تأکید کرد که در مقدمه این مطالبات پایان‌دادن به حضور نظامی ترکیه و کاهش روابط با ایران است. المعلمی گفت: «اگر قطر این شروط را قبول کند، کشورهای چهارگانه عربی با آغوشی گرم از آن استقبال خواهند کرد و این کشور باید به جایگاه طبیعی خود میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بازگردد. نماینده دایم عربستان در سازمان ملل پذیرفتن این شروط از سوی قطر را امکان‌پذیر دانست.»


تعداد بازدید :  338