شماره ۱۹۸۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد
صفحه را ببند
سازش ۲طایفه و نجات یک اعدامی

[شهروند]   با تلاش اعضا و دبیران شعبه ۴۵ ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه خانواده ‏یک مقتول از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند‎.
جبار تجری، رئیس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه در این باره گفت: «در‌سال ‏‏۱۳۹۳ بین دوطایفه در یکی از شهرستان‌های استان به دلیل اختلاف درگیری رخ داد ‏که در این نزاع یک نفر به قتل رسید‎. در همان آغاز نزاع پاسگاه مربوطه  قاتل را ‏دستگیر کرد و پرونده تشکیل داد و پس از طی مراحل قانونی و ثبت پرونده ‏در دادسرای شهرستان و بازجویی‌های لازم درنهایت حکم قصاص برای مجازات ‏قاتل صادر شد و پرونده سیر مراحل تأیید و استیذان خود را طی کرد‎.‎‏»‏
معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه گفت:   «پس از ‏درخواست خانواده قاتل برای گرفتن رضایت و دستور دادستان عمومی و انقلاب ‏استان کرمانشاه، این پرونده در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه و شعبه ۴۵ سازش ‏در قتل، ثبت شد. در ادامه همکاران این مجموعه با حضور مکرر در شهرستان و ‏جلسات ویژه در دفتر این ستاد و ایجاد همدلی و صلح در بین اهالی روستا موفق به ‏جلب و ثبت رضایت بی‌قید و شرط در یکی از دفترخانه‌های کرمانشاه شدند. این شد ‏که خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند‎.‎‏»


تعداد بازدید :  375