شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
رئیس بنیاد امید ایرانیان:
با اصولگرایان معتدل لیست مشترک تنظیم می‌شود

محمدرضا عارف با بیان این‌که در انتخابات ‌سال آینده مجلس نشان خواهیم داد اصلاح‌طلبان همدل هستند، تأکید کرد: اگر به اجماع دست پیدا کنیم، بسیار خوشبین هستم که بتوانیم حداکثر کرسی‌های مجلس را نیز کسب کنیم.
عارف در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص برنامه‌هایش برای شرکت در انتخابات گفت: انتظارمان از تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب این است که با حداقل توقع و حداکثر مسئولیت‌پذیری اجازه بدهند پروسه اجماع را پیگیری کنیم. عارف با ابراز امیدواری برای رسیدن به اجماع در میان اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: اگر به اجماع دست پیدا کنیم، بسیار خوشبین هستم که بتوانیم حداکثر کرسی‌های مجلس را نیز
 کسب کنیم.
وی از اعلام راهبردهای انتخاباتی خود تا پایان‌ سال آتی یا ماه‌های نخست ‌سال آتی برای انتخابات مجلس خبر داد و درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو و معتدل یادآور شد: بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم. معتقدم می‌توانیم بخشی از لیست‌هایمان مشترک باشد و اگر در مجلس افراد مشترک داشته باشیم، این افراد می‌توانند پایه و محور تفاهم و همدلی باشند که این مسأله در پیشبرد برنامه‌های مجلس و پیشرفت کشور موثر است.
همچنین محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و مدنی استان اصفهان و اعضای بنیاد امید ایرانیان این استان، تأکید کرد: برخی گروه‌های سیاسی و رقیب به دنبال این هستند که اصلاح‌طلبان از دولت زاویه بگیرند به همین دلیل باید مراقبت کرد که طرح برخی گلایه‌ها و نقدها به ایجاد شکاف با دولت تعبیر نشود.
وی به عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: روند کلی دولت از زمان آغاز به کار خود مطلوب بوده است و باید از دولت حمایت کرد. البته در بعضی بخش‌ها به‌ویژه درخصوص مسائل معیشتی مردم و رفع دغدغه‌های اقشار آسیب‌پذیر باید بیشتر تلاش شود. رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به پرسش‌های مختلف حاضرین در جلسه در ارتباط با انتخابات مجلس آینده گفت: اگرچه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال گذشته فضای عمومی کشور تغییر کرده است اما هنوز تریبون‌های خاص در اختیار رقیب جریان اصلاحات است و هر چه می‌خواهند علیه اصلاح‌طلبان می‌گویند و به دنبال شکاف و تفرقه در جریان اصلاح‌طلب هستند به همین دلیل اصلاح‌طلبان باید در انتخابات مجلس آینده با وحدت و برنامه‌محوری و دوری از سهم‌خواهی گروهی و حزبی مشارکت جدید داشته باشند. باید همه گروه‌های اصلاح‌طلب برای پیروزی تفکر اصلاحات تلاش و حرکت جبهه‌ای را
تقویت کنند.
عارف در پایان با بیان این‌که بین بزرگان اصلاح‌طلب هیچ‌گونه فاصله‌ای وجود ندارد بر ضرورت پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی در انتخابات مجلس آینده با اجماع کامل تأکید کرد.

 


تعداد بازدید :  85