شماره ۳۴۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
روی میز خبر

مجوز ایجاد  30 رشته جدید دانشگاهی صادر شد
شهروند| مجوز تأسیس 2رشته تحصیلی مقطع دکترا، 19 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد و 12رشته تحصیلی مقطع کارشناسی در 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم صادر شد. به گزارش وزارت علوم با تصویب شورای گسترش آموزش عالی رشته‌های تحصیلی مقطع دکترا اصلاح‌نژاد دام در دانشگاه زنجان و مهندسی شیمی در دانشگاه گیلان ایجاد می‌شود. همچنین این شورا با ایجاد رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، مدیریت کسب‌وکار
(MBA ) در دانشگاه‌های محقق اردبیلی و کردستان، مطالعات منطقه‌ای و مددکاری اجتماعی در دانشگاه یزد، روابط بین‌الملل و مطالعات شبه‌قاره هند در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه، علوم سیاسی در دانشگاه بیرجند، مدیریت جهانگردی گرایش‌های بازاریابی جهانگردی و برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی در دانشگاه مازندران و مدیریت دولتی- مدیریت تحول در دانشگاه ایلام موافقت کرد. براساس این گزارش، مجوز ایجاد رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد شیمی- شیمی‌آلی در مرکز مرند، زبان و ادبیات فارسی در مرکز گرمسار، شیمی- تجزیه در واحد طبس، روانشناسی اسلامی- روانشناسی مثبت‌گرا در مرکز ساری، روانشناسی تربیتی در مرکز سمنان، زبان و ادبیات عرب در مرکز سنندج، ریاضی محض- آنالیز عددی در مرکز تنکابن و تحقیقات آموزشی گناباد دانشگاه پیام‌نور توسط شورای گسترش آموزش عالی صادر شد. همچنین این شورا، ایجاد رشته‌های کارشناسی مهندسی نساجی- پوشاک در دانشگاه رازی، مهندسی برق در دانشگاه مازندران، حقوق در مجتمع آموزش عالی گناباد، مدیریت دولتی در دانشگاه اردکان، فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه شهید مطهری، تاریخ در دانشگاه زابل، مهندسی برق- مخابرات در دانشگاه اصفهان، فقه و حقوق اسلامی در دانشگاه حضرت معصومه (س)، زبان و ادبیات عربی در دانشگاه کوثر، مهندسی کامپیوتر در مرکز آموزش عالی کاشمر، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد نظری در مجتمع آموزش عالی سراوان و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی در آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران بوشهر به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.

نامگذاری تونل و معبری به نام شهدای غزه
اعضای شورای شهر تهران دو فوریت طرحی برای نامگذاری یکی از معابر پایتخت به نام «غزه» را تصویب کردند. در جریان هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران طرح دوفوریتی نامگذاری یکی از معابر شهر تهران به نام غزه تصویب شد. در این میان معصومه‌آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران هم پیشنهاد داد که بوستانی نیز به نام شهدای غزه نامگذاری شود که احمد مسجدجامعی گفت: این بوستان باید با درنظر گرفتن طراحی مناسب که نشانگر جنایت رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی این رژیم است، طراحی شود.  دو فوریت این طرح نیز تصویب شد و به علاوه اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیشنهاد داد تونل انتهای بزرگراه حکیم به نام شهدای غزه نامگذاری شود تا یادآور تونل‌های غزه باشد که دو فوریت این طرح نیز رأی آورد. اقبال شاکری رئیس کمیته عمران نیز در تذکری درخواست کرد با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در صحن علنی ترتیبی اتخاذ شود تا خبرنگاران و رسانه‌ها بتوانند با کارت مخصوص از گیت رد شده و وارد صحن شوند.  

مصوبه اجرای حق فنی داروخانه‌ها دوباره ابلاغ شد
فارس| مصوبه اجرای حق فنی داروخانه‌ها دوباره ابلاغ شد. این خبری است که مدیرکل داروی وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: «از بندهای قانونی دیگری استفاده کردیم تا مصوبه حق فنی داروخانه‌ها دوباره اجرایی شود به همین دلیل از دیوان عدالت اداری مشاوره گرفتیم و وزیر بهداشت آن را ابلاغ کرد.» مهدی پیرصالحی در رابطه با حذف مصوبه حق فنی داروخانه‌ها که در هفته‌های اخیر از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد، گفت:  «دیوان عدالت اداری اشکالات قانونی به مصوبه حق فنی داروخانه‌ها وارد کرد، بحث‌هایی شد و ما نیز نظرات خود را اعلام کردیم.» او ادامه داد: «مصوبه حق فنی داروخانه‌ها را حقی می‌دانیم که باید از سوی داروخانه‌ها دریافت شود اما به هر حال دیوان عدالت اداری قانع نشده بود و رأی به ابطال مصوبه قبلی داده بود، ما نیز به‌طور قانونی باید از رأی دیوان عدالت اداری پیروی می‌کردیم به همین دلیل به تمام داروخانه‌ها اعلام شد که از آن تاریخ به بعد حق فنی دریافت نکنند.» او ادامه داد: «با این حال پیگیر موضوع شدیم و راهکارهای قانونی دیگری را پیدا کردیم که با استناد به بندهای دیگر قانون وزیر بهداشت به تازگی آن را ابلاغ کرد تا اجرایی شود،  بنابراین مصوبه حق فنی داروخانه‌ها به‌طور مجدد و با همان شرایط قبلی اجرایی شده است.» پیرصالحی افزود: «البته  امیدواریم دوباره ایرادی پیش نیاید چراکه از مشاوره‌های غیرحضوری دیوان عدالت اداری برای دوباره به جریان افتادن این مصوبه کمک گرفته‌ایم. این مشاوران در جلسات تصمیم‌گیری حضور نداشتند اما غیرحضوری مشاوره داده‌اند و امیدواریم مشکلی پیش نیاید.»


تعداد بازدید :  259