شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
... بارش در دامنه‌های زاگرس و البرز

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، در پی بارش‌های پراکنده روز گذشته در برخی مناطق شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر، از امروز شدت بارش‌ها در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان متمرکز خواهد بود. با حرکت این موج طی امروز و فردا برای استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و خراسان رضوی افزایش سرعت وزش باد و در برخی مناطق جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
هوای شهر تهران امروز نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران امروز ۱۳ درجه سانتیگراد و کمینه آن ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. هوای شهر تهران در روز دوشنبه نیز کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز ۱۲ درجه سانتیگراد و کمترین آن به ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران و براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته، در شرایط سالم قرار داشته است. در همین رابطه میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، نسبت به روز جمعه با ۲۹عدد کاهش در حد مجاز بوده و روی عدد ۹۸ قرار گرفته است. همچنین آلاینده منواکسید کربن از ۳۴ به ۴۲ نسبت به روز جمعه افزایش داشته و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۷۰ به ۵۶ کاهش یافته است.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با کمینه دمای منفی ۵ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های آذربایجان غربی و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  68