شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خبر داد:
تاسیس شرکت دارویی مشترک با عتبه امام حسین(ع)
احداث 7 مرکز درمانی با کمک خیرین ایرانی

با توجه به نیازهای دارویی و کمبود‌هایی که در کشور عراق وجود دارد یک شرکت دارویی مشترک با همکاری مرکز پزشکی حج‌ و زیارت جمعیت هلال‌احمر و عتبه امام حسین(ع) تأسیس می‌شود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه‌ای با عتبه امام حسین(ع) امضا شده تا نظارت و اداره کلینیک و بیمارستان‌هایی که با همکاری ستاد بازسازی عتبات و تولیت عتبه امام حسین(ع) ساخته شده است، برعهده مرکز پزشکی باشد، گفت: «همچنین قرار است با توجه به بازار دارویی و کمبود‌هایی که وجود دارد یک شرکت دارویی مشترک نیز تأسیس شده تا داروهای ایران وارد خاک عراق شود.»
مرعشی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره ساخت بیمارستان و درمانگاه در عراق نیز اظهار کرد: « درحال حاضر یک مرکز هتلی را در نجف خریداری و مقرر شده است تا تبدیل به یک مرکز درمانی در بخش‌های بیماران چشم و گوش، حلق و بینی شود.»
آغاز عملیات اجرایی از پایان ماه صفر
او با بیان این‌که بازسازی مرکز درمانی نیاز به مجوزهایی از سوی وزارت بهداشت عراق دارد، افزود: « همچنین تلاش می‌کنیم تا اقدامات لازم را برای بازسازی مرکز درمانی در کربلا انجام دهیم تا بخش‌های ارتوپدی، بیماری قلبی، ناهنجاری‌های مادرزادی و دندانپزشکی نیز در آن ایجاد شود. همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات در تلاش است تا یک درمانگاه و محلی برای اسکان نیروها در کربلا تأسیس کند؛ به‌طوری که نقشه‌های این طرح آماده و عملیات اجرایی آن هم بعد از پایان ماه صفر آغاز شده است.»
تشرف ۲میلیون و ۵۰۰ هزارزائر به کربلا در سال
مرعشی با بیان این مطلب که ارایه خدمات و نیازهای دارویی از داخل کشور صورت می‌گیرد و این محموله‌ها به عراق ارسال خواهد شد، ادامه داد: «در واقع بیشترین آمار اعزام به عتبات عالیات به کربلا اختصاص دارد، به‌طوری که اربعین امسال شاهد حضور یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار نفر در آن بودیم. در مجموع ۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار زائر برای زیارت به کربلا مشرف می‌شوند؛ چرا که بسترهای لازم برای اعزام زائران فراهم بوده و مراکز درمانی مجهز نیز برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی تجهیز شده است.»
ساخت ۷ مرکز درمانی با کمک خیرین ایرانی
 به گفته مرعشی، توسعه درمانگاه‌ها در نجف و کربلا سپس در کاظمین و سامرا در دستور کار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار دارد. به عبارتی اقدامات و همکاری‌های لازم برای ارتقای مراکز درمانی با کمک مجمع خیرین سلامت صورت گرفته است، به‌طوری که مجمع در تلاش است تا با کمک خیرین هفت بیمارستان و درمانگاه در عتبات عالیات تأسیس کند. درواقع  3 درمانگاه در کربلا، ۲ درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در کاظمین و یک بیمارستان در کربلا احداث می‌شود. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در خاتمه بیان کرد: «هزینه ساخت این مراکز درمانی از سوی مجمع خیرین سلامت و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.»


تعداد بازدید :  157