شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
د‌یار

توزیع برق هرمزگان رتبه نخست توسعه زیرساخت‌ها را کسب کرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: این شرکت موفق به کسب رتبه نخست توسعه زیرساخت‌ها در سطح شرکت‌های وابسته وزارت نیرو شد.
مهندس عبدالصاحب ارجمند افزود: این شرکت با استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه و تأمین به‌موقع منابع و حمایت‌های وزارت نیرو و استاندار هرمزگان توانست طی یک‌سال گذشته پروژه‌های مهمی ازجمله برق‌رسانی به بیش از
 45 روستا را به‌پایان برساند و پروژه‌های متعدد زیادی نیز در زمینه توسعه و اصلاح شبکه روستایی و شهری انجام دهد. وی اضافه کرد:   شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان همچنین به سطح «الف‌مثبت» که بالاترین سطح بین شرکت‌های توزیع برق کشور است، ارتقا یافت که مزیت‌هایی مانند توسعه سازمانی شرکت و ایجاد مدیریت‌های جدید و همچنین افزایش ارایه خدمات به مردم استان را به‌دنبال خواهد داشت.
مهندس ارجمند بیان داشت: در ‌سال گذشته علاوه بر برق‌رسانی به 45 روستا، 118 شهرک روستایی و 10هزار و 430 واحد مسکن مهر برق‌دار شدند. همچنین 77 کیلومتر شبکه  برق‌رسانی و 113 دستگاه پست توزیع برای توسعه برق روستایی از محل بند 69 قانون بودجه احداث شده است. در این مدت نیز 43 کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه‌های قدیمی شد.
وی در ادامه گفت: در راستای کاهش اتلاف انرژی و رویکرد شرکت مبنی‌بر زمینی‌کردن شبکه‌های هوایی، از ابتدای‌ سال تاکنون
 117 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی،
 42 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی،
269 دستگاه پست زمینی احداث و همچنین 241 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی،
 379 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، یکهزار و 559 دستگاه پست هوایی و 9هزار و
 264 دستگاه چراغ روشنایی معابر به تأسیسات شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزوده شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: این شرکت دارای 572‌هزار مشترک است که با توجه به اقدامات این شرکت در سال‌های اخیر برای نصب کنتورهای دیجیتالی و تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی در جهت اعمال بهتر مدیریت مصرف برق و سنجش میزان انرژی مصرفی به تفکیک ساعت‌های اوج بار، هم‌اکنون صد درصد مشترکان دیماندی بالای 30کیلووات و درمجموع 45‌درصد کل مشترکان دارای کنتور دیجیتالی چندزمانه  هستند.
وی در ادامه به راهبردهای این شرکت اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفیت سیستم نگهداری و تعمیرات شبکه با استفاده از تکنولوژی مدرن، ارتقای کیفیت خدمات مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و توسعه سطح فناوری‌ها و فرآیندهای برنامه‌ریزی و مهندسی با رعایت شرایط اقلیمی از راهبردهای مهم این شرکت در حوزه‌های بهره‌برداری، خدمات مشترکان و برنامه‌ریزی و توسعه است.

توسعه کشت‌های داربستی در سطح شهرستان جاسک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک از توسعه کشت‌های داربستی در سطح این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس علی انتظارالمهدی عنوان داشت: با توجه به بحران خشکسالی در سال‌های اخیر و لزوم استفاده صحیح از منابع آب و خاکی، کشت‌های داربستی موقعیت مناسبی را در جهت بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح فراهم می‌سازد.
وی افزود: این مدیریت با اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه و تشویق بهره‌برداران، موفق به اجرای 80 هکتار کشت داربستی در سطح شهرستان جاسک شده که تاکنون 5 هکتار از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  132