شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
سه خبر از لرستان
طلب 15‌میلیارد تومانی مخابرات از مردم و سازمان‌ها

مديرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: مخابرات استان لرستان 15ميليارد تومان از مردم و سازمان‌ها طلب‌ دارد.
مصيب قباديان با بيان اين‌که مخابرات استان نزدیک به 4ميلياردتومان از مشترکان تلفن‌همراه طلبکار است، اظهار کرد:  حدود 11 ميلياردتومان نيز از ادارات و سازمان‌هاي استان طلبکاريم که درمجموع نزدیک به 15 ميليارد تومان از مشترکان طلبکاريم.  
قباديان با اشاره به اين نکته که بقاي شرکت مخابرات نيازمند منابع مختلف، ازجمله منابع مالي است، افزود: قطعا تامين منابع مالي جهت ارایه اين خدمات به مردم عزيز استان نيازمند پرداخت به‌موقع صورتحساب‌ها و بدهي‌ها توسط مشترياني است که از خدمات شرکت ارتباطات زيرساخت بهره‌مند هستند و بدحسابي و عدم‌پرداخت هزينه خدمات دريافت‌شده از سوي مشتريان، اجراي پروژه‌ها و طرح‌ها را دچار وقفه مي‌کند.
مديرعامل شرکت مخابرات استان لرستان با اشاره به اين‌که 15مرکز پرظرفيت شهري در استان لرستان وجود دارد، گفت:  درحال‌حاضر 468‌هزار مشترک تلفن‌ثابت در سطح استان وجود دارد.  
مديرعامل شرکت مخابرات استان لرستان گفت: رضايتمندي شهروندان لرستاني در سرلوحه برنامه‌هاي شرکت مخابرات استان قرار دارد و شرکت مخابرات با بکارگيري توان و تخصص خود و استفاده از تجهيزات موجود براي رفع مشکلات و ارتقا و تقويت خدمات ارزنده‌اي که ارایه مي‌شود، به نحو احسن تلاش مي‌کند.  
قباديان به ارایه خدمات اينترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اين شرکت موفق شده است با ارایه مطلوب خدمات اينترنتي و فراهم ساختن زيرساخت‌هاي ارتباطي، اينترنت را به‌عنوان يک ابزار جديد سريع و ارزان وارد زندگي شهروندان کند و آنان را از مزاياي اينترنت بهره‌مند سازد.  
وي با بيان اينکه بهره‌مندي 524 روستای لرستان از اينترنت پرسرعت در اولويت‌هاي اين شرکت قرار دارد، گفت: واگذاري اينترنت به نيمي از اين روستاها تا پايان‌ سال و نيمي ديگر در نيمه‌اول‌ سال اجرا مي‌شود.
فعاليت 8 کشتارگاه دام در استان لرستان
مديرکل دامپزشکي استان لرستان گفت:
 8 کشتارگاه دام به‌صورت صنعتي، نيمه‌صنعتي و سنتي در اين استان فعاليت دارند.
ابراهيم توکلي اظهار داشت: دامپزشکي استان لرستان نظارت دقيقي بر توليد و عرضه انواع موادغذايي دارد و براي تامين سلامت شهروندان از هيچ تلاشي فروگذار  نمي‌کنيم. وي افزود: نظارت بهداشتي با جديت و همت کارشناسان و کارکنان اين سازمان در تمام ايام‌ سال انجام مي‌شود و مجموعه دامپزشکي نسبت به تضمين سلامت موادغذايي در جامعه حساسيت ويژه خود را دارد و هيچ‌گونه کوتاهي نخواهيم داشت.  
اين مسئول يادآور شد: از وظايف مهم دامپزشکي استان لرستان، نظارت بهداشتي و کنترل فرآورده‌هاي دامي، طيور، گوشت‌قرمز، ماهي و مرغ، هم در مرحله توليد و هم در مرحله توزيع است.
وي اضافه کرد: 8 کشتارگاه دام به‌صورت صنعتي، نيمه‌صنعتي و سنتي در استان فعاليت دارند که از اين تعداد 2 کشتارگاه صنعتي، 3 کشتارگاه نيمه‌صنعتي و 3 کشتارگاه سنتي فعاليت مي‌کنند.
توکلي با بيان اين‌که هر کشتارگاه داراي 2 ناظر است که در تمام مراحل کشتار و ذبح دام‌ها براي رعايت مسائل شرعي حضور دارند، افزود: وضعيت کشتارگاه‌هاي استان از نظر نظارت بر ذبح دام مطلوب است.
کاشت 5‌میلیون اصله نهال در لرستان
مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان گفت: امسال 5‌میلیون اصله نهال در سطح استان تولید و در اختیار ادارات، نهادها و متقاضیان کاشت درخت قرار می‌گیرد. «مهرداد بهاروندی» در جلسه کمیته حفاظت و احیای جنگل‌ها و مراتع شهرستان دورود افزود: امسال به‌منظور احیا و نگهداری جنگل‌ها و مراتع استان به‌ویژه شهرستان دورود اعتبارات قابل‌توجهی اختصاص یافته است.  
وی با اشاره به گستردگی جنگل‌ها و مراتع در حوزه جغرافیایی دورود اظهار کرد: با هدف پیشگیری از فرسایش اراضی شیبدار منطقه، اقدامات سبک آبخیزداری برای ذخیره نزولات آسمانی و احیای جنگل‌ها در دست اجراست.
 بهاروندی بیان داشت: امسال اعتباری افزون بر 700میلیون‌تومان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی شهرستان دورود تخصیص یافته است.  
به گفته وی، یکی از اهداف سازمان جنگل‌ها، توسعه فضای‌سبز با استفاده از مشارکت‌های مردمی است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها، درختکاری درقالب طرح خشکیدگی بلوط به اجرا درمی‌آید.  
مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان همچنین گفت: امسال و در هفته درختکاری، کل نیاز شهرهای لرستان به نهال از محل تولیدات استانی تأمین
خواهد شد. 


تعداد بازدید :  89