شماره ۴۶۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
خانه به خانه

قائم‌مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:   سرانه مصرف کاغذ در کشور کمتر از میانگین جهانی است
مهدی یوسفیان در بازدید از سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را حاصل کار پژوهشی دانست و افزود: صنایع چوب و کاغذ مازندران با ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و کاهش وابستگی به خارج از کشور منشأ  اثر در منطقه شده که این مرهون کار پژوهشی است.
یوسفیان به تأسیس مرکز علمی و کاربردی صنایع چوب و کاغذ در‌سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت تأسیس شده که هم‌اکنون بیش از
 ۵۰۰ نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. قائم‌مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران کمبود مهارت را ضعف بزرگ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد:   برای تأمین بخشی از نیروها به‌رغم تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با کمبود نیروی ماهر مواجه  هستیم.
یوسفیان مصرف کاغذ را شاخص توسعه‌یافتگی و ثروت عنوان کرد و ادامه داد: از دو‌میلیون تن کاغذ مصرفی در کشور تنها
 ۷۰۰ تن در داخل تولید می‌شود.
قائم‌مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به ظرفیت منطقه برای توسعه این صنعت اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد می‌تواند به‌عنوان قطب تولید کاغذ خاورمیانه تبدیل شود که نیازمند حمایت‌های عملی از تولید است.

رشد 62‌درصدی تخلیه انواع کالا در بندر امیرآباد بهشهر
تخلیه انواع کالا در بندر امیرآباد طی سه‌ماهه سوم‌ سال جاری از 62‌درصد رشد برخوردار بود.
علی خدمتگزار، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه ‌سال جاری تخلیه انواع کالا از 62‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود و از 292‌هزار و 233 تن در پاییز ‌سال گذشته به 473‌هزار و 527 تن در مدت مشابه امسال رسید.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های عملیاتی منسجم و مدون صورت‌گرفته و فراهم‌آوردن فضای رقابتی سالم میان ترمینال اپراتورهای مستقر در بندر خاطرنشان کرد: در این مدت تخلیه و بارگیری انواع کالا از رشد 15‌درصدی برخوردار بود و از 738‌هزار و 361 تن در سه‌ماهه سوم‌ سال گذشته به 845‌هزار و 836 تن در مدت مشابه‌ سال‌جاری رسید.
وی در ادامه با تأکید بر پایین آمدن حجم تخلیه و بارگیری در نیمه‌دوم‌ سال در شمال کشور به سبب بارندگی خاطرنشان کرد؛ با توجه به این امر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با بهینه‌سازی فرآیند نوبت‌دهی به کشتی‌ها و مشارکت ترمینال اپراتورها شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های عملیاتی در بندر امیرآباد  هستیم.

 


تعداد بازدید :  87