شماره ۳۴۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم:
24‌درصد دانشجویان از وام تحصیلی استفاده می‌کنند

شهروند| رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از یک‌میلیون و 200‌هزار دانشجوی متقاضی وام تحصیلی 280‌هزار نفر موفق به دریافت آن شده‌اند.  
«ناصر مطیعی» در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه سه کشور در دانشگاه تربت حیدریه افزود: حدود چهار‌میلیون و 500هزار دانشجو در دو‌هزار و 600 واحد دانشگاهی کشور تحصیل می‌کنند که اغلب آنان خواستار خدمات رفاهی هستند.  او گفت: برای تغذیه دانشجویان کشور سالانه دو‌هزار و 445‌میلیارد تومان نیاز است که از این رقم 546‌میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.  
او اظهار کرد: با احتساب دریافت 500‌میلیارد تومان از دانشجویان، با حدود یکهزار و 440‌میلیارد تومان کسری بودجه در این زمینه مواجه هستیم.  
رئیس صندوق رفاه دانشجویی گفت: در حوزه خوابگاهی نیز دو‌میلیون و 200‌هزار متر مربع فضا در کشور وجود دارد که 50‌درصد آن عمری بیش از 15‌سال دارند.  مطیعی افزود: برای سرپا نگه داشتن و بازسازی این خوابگاه‌ها 515‌میلیارد تومان نیاز است که با احتساب دریافتی از دانشجویان با حدود 505‌میلیارد تومان کسری بودجه نیز در این حوزه روبه‌رو هستیم.
وی بیان کرد:  نظام متولی رفاه دانشجویی در کشور دارای دو رکن معاونت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه دانشجویی است که معاونت دانشجویی خط مقدم در برابر مشکلات دانشجویان است.  
وی افزود:  ارتقای سطح شاخص‌ها مستلزم رسیدن به یک نگرش واحد است که اگر فهم مشترک از این عناصر به‌دست‌ آید مشکلات روان‌تر و سریع‌تر حل می‌شود.  
او گفت: آنچه امروز مورد مطالبه دانشجویان کشور قرار گرفته، خوابگاه، تغذیه و وام است که تأمین هر یک مشکلات خاص خود را دارد.  
وی ادامه داد:  وظیفه صندوق رفاه دانشجویی کشور در حوزه وام حمایت از دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت است و شناسایی و ممیزی این کار برعهده معاونت‌های دانشجویی است.  

 


تعداد بازدید :  234