شماره ۳۴۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد باطل شد

  شهروند| رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با غیرقانونی خواندن فعالیت دانشگاه ایرانیان گفت: تکمیل نبودن اعضای هیأت موسس و همچنین وجود ایراداتی در اساسنامه‌ آن علت تخلف این دانشگاه برای ادامه فعالیت است.
محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با غیرقانونی خواندن ادامه فعالیت دانشگاه ایرانیان، گفت: تکمیل نبودن اعضای هیأت موسس و همچنین وجود ایراداتی در اساسنامه‌ آن علت تخلف این دانشگاه در ادامه فعالیت است. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،  در تشریح روند اخذ مجوز برای ایجاد شعبه  از دانشگاه ایرانیان در تهران،  افزود: در‌سال 89 مجوزی از سوی وزارت علوم با تأیید شورایعالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد شعبه‌ دانشگاه ایرانیان در تهران صادر شد که سه تن از وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری نیز عضو آن بودند. وی با بیان این‌که علت مخالفت کنونی شورایعالی انقلاب فرهنگی با ادامه فعالیت دانشگاه ایرانیان تکمیل نبودن اعضای هیأت موسس آن است،  تصریح کرد:  اکنون وزارت علوم معتقد است مجوزی که در گذشته به دانشگاه ایرانیان داده شده درحال حاضر به این لحاظ که تعدادی از اعضای هیأت موسس آن استعفا دادند و هنوز کمبود اعضای موسس ترمیم نشده فاقد اعتبار است.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر اعضای هیأت موسس دانشگاه ایرانیان تکمیل و ایرادات اساسنامه اصلاح شود بی‌شک ادامه فعالیت این دانشگاه بلامانع خواهد بود. او با بیان این‌که اساسنامه دانشگاه ایرانیان باید براساس اساسنامه‌های شبیه موسسات غیرانتفاعی شود، گفت: ادامه فعالیت دانشگاه ایرانیان منوط به رفع ایرادات اساسنامه آن و همچنین تکمیل کادر هیأت موسس است که در صورت رفع این دو مشکل این مرکز آموزش عالی می‌تواند شعبه‌ای از آن دانشگاه اصلی خود را در تهران داشته باشد.
پذیرش غیرقانونی در دانشگاه ایرانیان
در همین رابطه مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان را به وزارت علوم اعلام کرده و احتمالا این مسأله را به خود دانشگاه نیز اعلام می‌کند.
سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص اعلام ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان به این دانشگاه از سوی وزارت علوم، گفت:  شورایعالی انقلاب فرهنگی این مسأله را به ما اعلام کرده و احتمالا این مصوبه را به خود دانشگاه نیز اعلام می‌کند.  شورایعالی انقلاب فرهنگی به ما اعلام کرده مصوبه قبلی درباره این دانشگاه (صدور مجوز) بلا اثر و فاقد وجاهت است. او با اشاره به مصاحبه یکی از معاونان دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در این زمینه، گفت: وی این مسأله را منوط به نظر شورای گسترش درباره این دانشگاه دانسته، درحالی‌که شورای گسترش مجوزی برای دانشگاه ایرانیان صادر نکرده است. حسینی گفت:  قبلا مجوزی درخصوص تأسیس دانشگاه ایرانیان صادر شده بود که این مجوز در سایت این دانشگاه هم گذاشته شده است؛ آن مجوز بنا به درخواست شورایعالی ایرانیان و رئیس این شورا بود و مجوز آن برای تأسیس دانشگاه در خارج ایران صادر شده بود.  شورای گسترش نمی‌تواند مجوزی برای داخل ایران داشته باشد، بنابراین عملا دفتر گسترش تاکنون درباره این دانشگاه تصمیمی نگرفته و مصوبه‌ای هم صادر نکرده که بخواهد باطل کند. او ادامه داد: ممکن است این بحث در شورای گسترش مطرح شود و چون در تصمیمی که شورایعالی انقلاب فرهنگی گرفته نکته‌ای را درباره شورای گسترش مطرح کرده و آن را منوط به نظر شورای گسترش دانسته، احتمالا شورای گسترش در این خصوص اظهارنظر خواهد کرد، اما شورای گسترش برای این دانشگاه با این ترکیب هیأت‌موسس در تهران مجوزی صادر نکرده است.


تعداد بازدید :  250