شماره ۱۸۸۵ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
مکث

سرقت اطلاعات بیش از ۶‌هزار حساب بانکی
شهروند| هکر حرفه‌ای از طریق فیشینگ از حساب بانکی ۶‌هزار و ۶۱۵ تن از مردم قم برداشت کرده بود. پلیس فتای استان قم در پی رصد و پایش فضای مجازی و در راستای مبارزه با پولشویی، یک هکر حرفه‌ای را شناسایی کرد. متهم از طریق شماره‌های مجازی در زمینه پولشویی و خرید ارزهای دیجیتال اقدام می‌کرد و در ارتباط با اقدام مجرمانه او نیز، پرونده‌های زیادی در سراسر کشور تشکیل ‌شده بود.
متهم با استفاده از پی‌ان‌های خارجی و حتی وی‌پی‌اس‌های داخلی اقدام‌های مجرمانه خود را انجام می‌داد و جهت احراز هویت در حین انجام برخی تراکنش‌های مالی اقدام به سوءاستفاده مدارک هویتی افراد دیگر کرده تا امکان شناسایی وجود نداشته باشد. او همچنین به ‌صورت سازمان‌یافته با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه‌نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم‌کارت‌های افراد غیر، شناسایی صرافی‌های افراد متخلف، تهیه مدارک هویتی جعلی و غیره با راه‌اندازی ربات‌های مختلف و ارسال پیامک‌های انبوه متناسب با مسائل روز جامعه اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و با طراحی ربات موجودی‌بگیر و کارت به کارت اقدام به پولشویی در سطح کلان می‌کرد. متهم ۱۴ساله و ۲ تن از هم‌دستانش که ۱۶ساله بودند، دستگیر شدند و در تحقیقات پلیس ادعا کردند که پول حاصل از فیشینگ را صرف خوشگذرانی خود می‌کردند.
درنهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.


رهایی گروگان ۳۷ساله از چنگال آدم‌ربایان
شهروند| آدم‌ربایان مرد جوانی را به دلیل اختلاف مالی در زاهدان به گروگان گرفتند. ساعت ۲۱ شامگاه پانزدهم دی‌ماه ‌سال‌جاری یک آدم‌ربایی در خیابان دانشگاه شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و بلافاصله تیمی ویژه از پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در بررسی‌های اولیه از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد مردی ۳۷ساله که در خیابان دانشگاه در حال گذر بود، توسط سرنشینان یک پژو گروگان گرفته ‌‌شده که با توجه به حفظ جان فرد ربوده‌ شده، عملیات پلیس با هدایت مقام قضائی با انسجام و برنامه‌ریزی دقیق به مرحله اجرا درآمد. کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جرایم جنایی با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و به اطلاعاتی از اعضای این باند آدم‌ربایی دست یافتند. آدم‌ربایان که خود را در یک‌قدمی پلیس می‌دیدند، قبل از دستگیری، فرد ربوده‌شده را ساعت 12 و15دقیقه بامداد روز بعد در محدوده کلاته کامبوزیا شهر زاهدان رها کردند. علل و انگیزه آدم‌ربایان در این پرونده اختلافات مالی اعلام شد و تحقیقات برای دستگیری عاملان آدم‌ربایی با توجه به سرنخ‌های به دست آمده ادامه دارد.


بخشش یک اعدامی ساعاتی قبل از قصاص
یک محکوم به اعدام در ایرانشهر، هشت‌ساعت قبل از اعدام، بخشیده شد. این فرد در ‌سال 95 در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل یک‌نفر شده بود. با تلاش و رایزنی‌های فراوان همکاران قضائی، اعضای شورای حل اختلاف ایرانشهر و مددکاران زندان این شهر، خانواده مقتول رضایت خود را در ساعات پایانی اجرای حکم اعلام کردند. قرار بود حکم اعدام این فرد بامداد شنبه اجرا شود.


سقوط مرگبار بهمن
سقوط بهمن، جان یک کوهنورد را در خراسان‌رضوی گرفت. ساعت 13 و45دقیقه روزجمعه با اعلام مرکز کنترل عملیات کوهستان جمعیت هلال‌احمر مشهد مبنی بر مفقودشدن دو کوهنورد، به سرعت سه تیم نجات کوهستان به منطقه فلسکه اعزام شدند. مردی که با جمعیت هلال‌احمر تماس گرفته بود، در کمال صحت و سلامت توسط نیروهای امدادی به منطقه امن منتقل شد. پس از ۱۰ساعت تلاش بی‌وقفه، پیکر بی‌جان کوهنورد دیگر از عمق دومتری بهمن، بیرون کشیده شد.


تعداد بازدید :  227