شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از موج جدید تغییرات در فدراسیون فوتبال
کفاشیان زیر فشار، معاونانش را قربانی می‌کند

شهروند| فدراسیون فوتبال این روزها با حواشی مختلفی مواجه است که یکی از آنها به اطرافیان کفاشیان بازمی‌گردد. چند ماه پیش بود که گفته شد وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال فشار آورده نبی، آیت‌اللهی و فریده شجاعی باید از فدراسیون بروند. کفاشیان اما زیر بار این موضوع نرفت تا این‌که مدتی است که بار دیگر این موضوع به‌صورت جدی مطرح شده است.
گام نخست
کلید تغییرات، توسط کفاشیان زده شد و درحالی‌که برکناری شجاعی در دستور جلسه مجمع فدراسیون فوتبال نبود اما رئیس فدراسیون در لحظات آخر مجمع اعلام کرد که مهین فرهادی‌زاد جایگزین فریده شجاعی در کمیته بانوان شده است. همچنین روز گذشته نیز دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از کار برکنار و دکتر پرهام خانلری جایگزین او شد.
ادامه تغییرات
درباره آیت‌اللهی و نبی هم حرف و حدیث‌ها زیاد است. گفته می‌شود تا چند روز آینده اتفاقاتی در پست نایب‌رئیسی رخ خواهد داد و شایعات حکایت از کناره‌گیری آیت‌اللهی از سمت نایب‌رئیسی و البته رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال دارد. این‌که نبی هم بار دیگر به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی انتخاب شده تا فردا همراه تیم‌ملی به استرالیا برود بر ابهامات افزوده و برخی اعتقاد دارند این موضوع پیش‌زمینه‌ای برای تغییرات احتمالی در این سمت و رفتن نبی از فدراسیون است. جایگاه ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال هم متزلزل است و وی هم یکی از افرادی است که احتمال برکناری‌اش وجود دارد.
تکذیب نبی، تأیید کفاشیان
با وجود مسائل پیش‌آمده، مهدی‌محمد نبی دبیرکل فدراسیون همه مسائل را شایعه می‌خواند. او دراین‌باره می‌گوید: «بهتر است به این صحبت‌ها توجهی نکنید. چنین چیزی صحت ندارد و این اتفاق رخ نخواهد داد. » این در شرایطی است که علی کفاشیان، چنین تغییراتی را تأیید می‌کند:
 «تغییرات دیگری هم در بدنه فدراسیون خواهیم داشت. ممکن است این تغییرات برکناری نبی و آیت‌اللهی باشد و ممکن است نفرات دیگری بروند اما هنوز هیچ جایگزینی برای افراد مشخص نشده است.»
قربانی کردن معاونان
بحث برکناری کفاشیان از سوی مجمع فدراسیون فوتبال مدت‌هاست مطرح شده است. مخالفت‌هایی که وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون هم انجام می‌دهد
بر این احتمال افزوده است. در چنین شرایطی کفاشیان گویا تصمیم گرفته برای این‌که صندلی مدیریتش در فدراسیون فوتبال را حفظ کند، تصمیم به برکناری معاونانی گرفته که مجمع به‌ویژه وزارت ورزش بارها مخالفت خود را با حضور این افراد در رأس امور اجرایی فدراسیون اعلام کرده است. شاید کفاشیان به این شیوه قصد به دست آوردن دل وزیر ورزش و از طرفی تمدید دوران مدیریتش بر فدراسیون را داشته باشد.


تعداد بازدید :  194