شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
معروف، راه را برای سایر والیبالیست‌ها باز کرد
بفرمایید لژیونر شوید!

شهروند| بعد از حدود یک هفته بحث و بررسی مسئولان ارومیه‌ای بالاخره رضایتنامه کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران برای حضور در تیم زنیت‌کازان روسیه صادر شد تا به نوعی راه برای حضور بلندقامتان ایرانی در تیم‌های بزرگ اروپایی باز شود.
ارومیه زیر فشارها کم آورد
درحالی‌که در روزهای ابتدایی که پیشنهاد نجومی تیم زنیت‌کازان روسیه به دست سعید معروف رسیده بود، مسئولان تیم شهرداری ارومیه که در نیم فصل نخست او را در اختیار داشتند، به شدت مخالفت خود را با این انتقال اعلام کردند، بعد از یک هفته نظرشان تغییر کرد و رضایتنامه کاپیتان تیم‌ملی صادر شد. در این مدت خیلی از اهالی والیبال باشگاه شهرداری ارومیه را به دلیل جلوگیری از انجام این انتقال بزرگ به باد انتقاد گرفتند و حتی معروف قهر و در تهران مانده بود اما در نهايت آنها تشخيص دادند  اين  مسأله به خوبی و خوشی به پایان برسد.
پیشنهاد سامورایی‌ها به غفور
به نظر می‌رسد با نهایی شدن انتقال معروف به روسیه، پیشنهادهای دیگری برای ستارگان والیبال ایران در راه است. روز گذشته شنیده شد که از باشگاه تروی ژاپن برای جذب امیر غفور، بازیکن ملی‌پوش تیم متین ورامین پیشنهادی آمده است. هنوز این پیشنهاد به صورت رسمی مطرح نشده اما قطعا حضور در لیگ ژاپن پیشنهادی نیست که غفور بخواهد به خاطر آن به هر دری بزند. البته در ابتدای فصل بازیکنان دیگری از ایران نیز پیشنهاداتی از باشگاه‌های ایتالیا و ترکیه دریافت کرده بودند که درنهایت هیچ‌کدام عملی نشد.
افشاردوست:    وظیفه سنگینی روی دوش معروف است
محمــود افشــاردوســت، دبیرفدراسیون والیبال در رابطه با نهایی شدن انتقال سعید معروف به زنیت کازان روسیه به «شهروند» می‌گوید: «درست است که این انتقال نهایی شد اما از نظرم بهتر بود که باشگاه روسی با باشگاه شهرداری ارومیه وارد مذاکره می‌شد نه شخص سعید معروف تا این حاشیه‌ها نیز به وجود نمی‌آمد. در کل مسئولان شهر ارومیه کار بزرگی کردند و منافع ملی را به منافع باشگاهی ترجیح دادند.»
وی درباره پیشنهاد تیم ژاپنی به غفور می‌افزاید: «من هم این موضوع را شنیده‌ام اما نمی‌دانم که تا چه حد جدی است. البته لیگ باشگاهی ژاپن از سطح کیفی بالایی برخوردار است اما باید دید که تیمی که به غفور پیشنهاد داده در چه سطحی است. توصیه‌ام به بازیکنان ایرانی این است که ترجیحا در لیگ‌هایی مثل لهستان، روسیه و ترکیه حضور داشته باشند که در سطح اول والیبال دنیا قرار دارند.» افشاردوست در پایان می‌گوید: «سعید معروف وظیفه سنگینی در تیم جدیدش دارد زیرا علاوه بر اثبات خودش باید نام بازیکنان ایرانی را نیز سر زبان بیندازد و راه را برای حضور سایر بازیکنان نیز هموار کند. قطعا تمام بازیکنان ایرانی لیاقت حضور در لیگ‌های معتبر دنیا را دارند.»


تعداد بازدید :  230