شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
خارج از مرز

26سال زندان به خاطر فریب پلیس
یک مرد پاکستانی به خاطر فریب پلیس به 26‌سال زندان محکوم شد. پلیس پاکستان این مرد را که به دروغ، تهدید به بمب‌گذاری کرده بود به حبس طولانی‌مدت محکوم شدند. دادستان می‌گوید که این مرد در ماه ژوئیه (مرداد ماه) دو بار پلیس را فریب داده و در تماس تلفنی خود گفته که در دو مکان عمومی در منطقه پنجاب، بمب‌گذاری کرده است. او در روز عید فطر گذشته، یک بازار پر رفت و آمد و یک پارک کودکان را در مرکز شهر «مولتان» تهدید کرده بود.
پلیس پاکستان این مرد را که «رعنا یوسف» نام دارد از طریق سیم‌کارت تلفن یکی از دوستانش که او برای انجام این تهدیدها از آن استفاده کرده بود، ردیابی کرده است. پلیس می‌گوید یوسف به‌خاطر رقابت شغلی با دوستش از تلفن او برای این کار استفاده کرده است.
پلیس پاکستان پس از دریافت این تهدیدها، متخصصان خنثی‌سازی بمب و نیروهای اورژانس خود را با سرعت روانه این نقاط کرد و ساعت‌ها به دنبال بمب گشت اما متوجه شد که تهدیدها دروغ بوده است. روزنامه پاکستانی «تریبون اکسپرس» می‌نویسد بیش از 2 هزار نفر در پارکی که تهدید به بمب‌گذاری شده بود حضور داشتند. پلیس هیچ شواهدی از دخالت مردی که از سیم‌کارت تلفنش برای انجام این تهدیدها استفاده شده، پیدا نکرده و او را آزاد کرده است.

حبس شدن مسافران کشتی یونانی در حریق
یک فروند کشتی یونانی با 466 سرنشین در آب‌های جزیره «کورفو» طعمه حریق شد.
این کشتی که 411 مسافر و 55 خدمه داشت در مسیر بندر «آنکونا» در ایتالیا گرفتار حریق شد. مقامات یونانی با بیان این‌که آتش‌سوزی از قسمت انبار کشتی آغاز شد و به سرعت گسترش پیدا کرد، اظهار داشتند: بسیاری از مسافران روی عرشه کشتی منتظر بودند تا هرچه سریع‌تر به ساحل منتقل شوند اما شرایط نامساعد و وزش باد شدید عملیات امدادرسانی را با مشکل روبه‌رو کرده است. به گزارش اسکای نیوز، بسیاری از مسافران به منظور فرار از شعله‌های آتش خود را به داخل آب انداخته‌اند.

گرفتاری 15‌هزار نفردر برف و کولاک فرانسه
بارش سنگین برف و وزش بادهای شدید در منطقه آلپ فرانسه 15‌هزار نفر را در منطقه سرگردان کرد. به گزارش شبکه خبری راشاتودی، مقام‌های فرانسوی برای اسکان گردشگران سرگردان در منطقه آلپ، مراکز اسکان موقتی در چند شهر دایر کردند. شرایط بد جوی در فرانسه موجب شد تا روز شنبه 2‌هزار مسافر در فرودگاه «چمبری» در جنوب‌شرقی این کشور بلاتکلیف بمانند. در همین حال، یک مقام فرانسوی گفت که تعداد افرادی که شب را در خودروهایشان سپری کرده‌اند، تخمین زده نشده است. براساس این گزارش، سرعت باد در شمال فرانسه تقریبا 160 کیلومتر در ساعت گزارش شد که این وضع مقام‌ها را بر آن داشت تا در یک بزرگراه در امتداد سواحل این منطقه محدودیت‌های رفت و آمد وضع کنند.

سیل در مالزی هزاران نفر را آواره کرد
سیلاب شدید در مالزی بیش از 160‌هزار نفر را وادار به تخلیه خانه‌هایشان کرد. سیلاب شدید در مالزی تاکنون جان 5نفر را گرفته و بیش از 160‌هزار نفر را در 5 استان شمالی این کشور وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است. به گفته مقامات محلی، این حادثه طبیعی شدیدترین سیل مالزی طی چند دهه اخیر است که موجب قطعی برق و بسته شدن جاده‌ها شده و عملیات امداد و نجات را با مشکل روبه‌رو کرده است.
در همین حال دولت مالزی به دلیل عدم‌اعلام وضع فوق‌العاده در مناطق سیل‌زده و کمک رسانی مناسب به آنها با انتقادهایی روبه‌رو شده است. این انتقادها پس از آن قوت گرفت که عکسی از «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر مالزی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا درحال بازی گلف در‌هاوایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
به گزارش یورونیوز، رسانه‌های مالزی از ادامه بارندگی سنگین در روزهای آینده خبر داده‌اند. بر اثر بارش سیل‌آسای باران‌های موسمی در مالزی هر ساله ده‌ها‌هزار نفر ناگزیر به تخلیه خانه‌های خود می‌شوند.


تعداد بازدید :  256