شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
هواپیمای مسافربری مالزیایی از صفحه رادار محو شد

یک هواپیمای مسافربری شرکت ایرآسیا که از سورابایای اندونزی به سمت سنگاپور در حرکت بود، از صفحه رادار محو شد.
این هواپیما که متعلق به یک شرکت مالزیایی است، قرار بود در ساعت 8:30 بامداد به وقت محلی وارد فرودگاه سنگاپور شود.
بنابر گزارش‌ها، این هواپیمای200-A320 که حامل 155مسافر و 7 خدمه بوده در فاصله بندر تانجونگ پاندان و پونتیاناک در دریای جاوا ناپدید شده است.
خلبان این هواپیما دقایقی قبل از ناپدید شدن آن، خواهان تغییر مسیر به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی شده بود.
156تن از سرنشینان این هواپیما اندونزیایی، 3نفر کره‌ای، یک مالزیایی، یک سنگاپوری و کمک خلبان آن هم فرانسوی بوده است. نیروی دریایی و هوایی سنگاپور و اندونزی برای یافتن این هواپیما بسیج شده‌اند.  16 کودک و یک نوزاد نیز در میان مسافران بوده‌اند.
نیروهای تجسس به‌دنبال دومین هواپیمای مفقودشده مالزی
برای شناسایی منطقه ناپدید شدن هواپیمای شرکت ایرآسیا چند فروند قایق و هواپیما اعزام شده‌اند.
«جوکو مورجاتمودجو»، مدیرکل حمل‌ونقل هوایی وزارت حمل‌ونقل اندونزی در یک کنفرانس خبری در فرودگاه جاکارتا اظهار کرد: «یک فروند هواپیما و چند قایق به منظور شناسایی محل ناپدید شدن هواپیمای مسافربری پرواز QZ8501 به مناطقی که گمان می‌رود بتوان لاشه هواپیما را پیدا کرد اعزام شده‌اند. این هواپیمای مسافربری یک ساعت پس از آن‌که فرودگاه شهر سورابایا را به سمت سنگاپور ترک کرد، ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد.»
مورجاتمودجو گفت: «فرض نهایی ما این است که هواپیما ارتباط خود را از دست داده است.  آخرین موقعیت ثبت شده این هواپیما بین دو منطقه «تان جونگ پاندان» و «پونتیاناک» بوده است.»
مدیرکل حمل‌ونقل هوایی وزارت حمل‌ونقل اندونزی همچنین بیان کرد: «این هواپیما پس از آن ناپدید شد که خلبان به دلیل ابری بودن هوا درخواست تغییر مسیر داشته و ارتفاع پرواز را افزایش داده است.  همچنین در صورتی که پرواز این هواپیما تاکنون ادامه داشته باشد مطمئنا سوخت آن تمام شده است.»
به گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام مقامات هواپیمایی اندونزی خلبان این هواپیما مجموعا 6100 ساعت تجربه پرواز داشته است.


تعداد بازدید :  229