شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

ظریف:  تحریم‌های ناعادلانه برای غرب دستاورد نیست
ولادیمیر ماکی، وزیر امورخارجه بلاروس که برای انجام یک دیدار رسمی 2روزه وارد کشورمان شده صبح شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تأکید بر ارتقای مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در تمام زمینه‌ها خاطرنشان ساخت: روابط دو‌جانبه جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در سطح بسیار خوبی قرار دارد و دو کشور دوستان خوبی‌اند و به‌دنبال آن هستند که همکاری‌های خود را افزایش دهند. در ادامه ظریف بر افزایش همکاری‌ها در بعد اقتصادی تأکید کرد و گفت: شرکت‌های خصوصی ایرانی آمادگی دارند که در طرح‌های اقتصادی بلاروس مشارکت کنند. او با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران و بلاروس اظهار کرد:  نباید اجازه دهیم که کشورهای غربی از تحریم به‌عنوان ابزاری برای فشار به سایر کشورها بهره‌برداری کنند. کشورهایی که تحت تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار می‌گیرند لازم است با تکیه بر توانایی‌های خود و همکاری به راه خود ادامه دهند.  

تهدید داعش موضوع گفت‌وگوی وزیر دفاع عراق با سفیر ایران
سفیر کشورمان در بغداد با وزیر دفاع عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.  براساس بیانیه‌ وزارت دفاع عراق، در دیدار عصر روز گذشته حسن دانایی‌فر با خالد العبیدی، روابط دو‌جانبه و راه‌های گسترش آن در همه زمینه‌ها به‌ویژه تهدیدهایی که از سوی گروه‌های تروریستی داعش متوجه عراق است، مورد بررسی قرار گرفت.  عراق تقریبا از یک‌سال پیش درگیر یک گروهک تروریستی به نام داعش شده که تحت حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی و همچنین برخی کشورهای عربی است، این گروهک تاکنون با وجود حملات علیه مردم و نظامیان عراقی از سوی ارتش این کشور و با کمک ایران در مناطق بسیاری مهار شده است.  

خشم رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش بزرگ ایران در خلیج فارس
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به استفاده ایران از پهپاد انتحاری در رزمایش دریایی محمد رسول‌الله در خلیج‌فارس از شدت عصبانیت و از ترس نابودی این رژیم، اعمال تحریم‌های گسترده‌تر و جدی‌تر علیه ایران را خواستار شد.  
به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو در جریان دیدار عصر گذشته‌اش با لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی با بیان این ادعا که رژیم صهیونیستی امروز با دو چالش بزرگ ایران و تشکیلات خودگردان مواجه است، به استفاده ایران از پهپاد انتحاری بدون خلبان در مانور خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت:  جناب سناتور نیازی به قانع کردن شما نیست که بگویم ماموریتی که ما با آن مواجهیم این است که از دستیابی این نظام «خطرناک» به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم.    

عبداللهیان: مشعل به تهران سفر می‌کند
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با تأیید سفر خالدمشعل به تهران تصریح کرد: روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه قطع نشده است. حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، با تأیید سفر خالدمشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران و با بیان این‌که زمان دقیق این سفر هنوز مشخص نیست و بعد از قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد، تصریح کرد:  روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه قطع نشده است.

قشقاوی:  سوال از ظریف منتفی شد
معاون امور مجلس و کنسولی وزیر امور خارجه اعلام کرد:  طرح سوالات نمایندگان از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی منتفی شد. «حسن قشقاوی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به علت انصراف نمایندگان محترم سوال‌کننده، طرح سوالات از وزیر امور خارجه در جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منتفی شد.معاون وزیرخارجه با قدردانی از نمایندگان اظهار داشت:  براساس دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، وزیر امور خارجه در نشست این کمیسیون برای بحث و تبادل‌نظر درباره آخرین تحولات سیاست خارجی حضور خواهد یافت.  براساس دستور کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دعوت کرده  تا به 3مورد سوال جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات و همچنین امیر خجسته نماینده همدان و فامنین و سوال مشترک سیدمحمود نبویان، اسماعیل کوثری، علی‌اصغر زارعی، مرتضی آقاتهرانی، جواد کریمی‌قدوسی، نصرالله پژمانفر، حبیب آقاجری و بهرام بیرانوند نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مشهد مقدس، بندرماهشهر و بروجرد در نشست عصر سه‌شنبه این کمیسیون پاسخ دهد.


تعداد بازدید :  277