شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

اعتراف سونی به هک شدن پلی‌استیشن
شرکت سونی برای اولین‌بار پذیرفته که اختلال در شبکه بازی پلی‌استیشن در ایام تعطیلات کریسمس ناشی از یک حمله سایبری بوده است. کاترین جنسن معاون واحد تجربه مشتریان سونی در این مورد گفته است: صنعت بازی‌های ویدیویی با ترافیک بالایی مواجه شده که هدف از ایجاد آن اختلال ارتباطات و روند بازی‌های آنلاین بوده است. وی افزوده که بسیاری از شبکه‌های بازی و از جمله شبکه بازی PSN به همین علت دچار اختلال شده‌اند. اختلال یاد شده که در 48ساعت گذشته ادامه یافته علاوه بر شبکه بازی پلی‌استیشن شبکه بازی کنسول بازی ایکس باکس را نیز دچار مشکل کرده است.

تحول در فروشگاه گوگل‌پلی
گوگل در تلاش است تا طراحی فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی را متحول کرده و امکانات تازه‌ای را به آن اضافه کند. این شرکت هم‌اکنون در حال تست این امکانات است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحولات گوگل‌پلی، سازگار کردن آن با نمایشگرهای عریض‌تر تلفن‌های همراه است. بر همین اساس قرار است 3 ستون باریک در این گوگل‌پلی ایجاد شود تا مشاهده محتوا برای کاربران ساده‌تر شود. گوگل امیدوار است از این طریق برنامه‌ها و بازی‌های مرتبط با هر برنامه را راحت‌تر در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. علاوه بر این دو بخش برنامه‌های بیشتر از همان توسعه‌دهنده و برنامه‌های مشابه هم به سمت راست محیط گوگل‌پلی منتقل شده‌‌اند.

عذرخواهی فیس‌بوک
فیس‌بوک برای مرور ‌سال میلادی 2014 قابلیتی را به‌عنوان مرور‌ سال یا Year in Review برای کاربرانش در نظر گرفته که واکنش منفی تعدادی از آنها را به‌دنبال داشته است. این قابلیت به‌گونه‌ای است که مجموعه‌ای از تصاویر و نوشته‌های پربازدید و پربحث کاربران را در ماه‌های مختلف در معرض دید کاربران قرار می‌دهد، اما از آن‌جا که برخی از این مطالب حاوی عکس‌ها، پست‌ها و اظهارنظرهای ناراحت‌کننده و منفی بوده است، مرور ‌سال به این شکل عملا باعث یادآوری خاطرات بد بسیاری از کاربران فیس‌بوک و واکنش منفی آنها به این
 ابتکار عمل شده است.


تعداد بازدید :  237