شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
پرسه در بازار

 کاهش قیمت پوست و دنبه
جلوی ارزانی گوشت را گرفت
علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: کاهش قیمت پوست و دنبه سبب شد تا پیش‌بینی‌ها در مورد ارزان شدن گوشت گوسفندی تحقق پیدا نکند. او با بیان این‌که‌ درصد افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی روزهای گذشته زیاد نبوده افزود: قیمت این نوع گوشت تاکنون تغییری نکرده است. وی با اشاره به این‌که بازگشت زوار کربلا روی قیمت دام تأثیرگذار بوده است، اضافه کرد: به دلیل آغاز تعطیلات در کشورهای خارجی با مشکل صادرات پوست روبه‌رو هستیم. به گفته ملکی قیمت پوست و دنبه پایین است و اگر این دو مقداری گران‌تر شوند قیمت گوشت کاهش پیدا می‌کند.

صادرات گل با وانت!
جلال عجایبی، رئیس پایانه صادرات گل‌وگیاه گفت: صادرات گل‌وگیاه به شکل زمینی و با وانت‌های بدون یخچال است که اساسا اسم این کار را نمی‌توان صادرات گذاشت. این کار جزء خرابکاری و از بین بردن نام صادرات چیز دیگری ندارد. او اضافه کرد: در حال حاضر بهترین فرصت را برای صادرات گل‌وگیاه به کشورهای عربی و آسیای میانه داریم ولی زیرساخت‌ها برای صادرات فراهم نشده است.

واردات برنج ممنوع نشده است
جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی و استان‌های برنج‌خیز نظر واحدی در مورد میزان تولید برنج ندارند، گفت: واردات برنج در زمان کاشت، داشت و برداشت نباید رسانه‌ای شود. او افزود: اصطلاح ممنوعیت واردات برنج، اصلا اصطلاحی علمی نیست، مگر می‌شود واردات ممنوع شود؟ شایق با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی پس از عید تاکنون چندین‌بار اعلام واردات ممنوع شود، گفت: تا آخر آبان‌ماه 770‌هزار تن برنج وارد شده و تاکنون به 900‌هزار تن رسیده ضمن این‌که این واردات رسانه‌ای نیز شده است. او ادامه داد: میزان مصرف سرانه برنج در کشور بین 37 تا 40 کیلوگرم است؛ باید بررسی‌هایی صورت بگیرد، این اختلاف 3 کیلوگرمی کمتر شود و به دو رقم پشت‌سر هم برسد.


تعداد بازدید :  251