ایرنا| میزان کل خرده فروشی آنلاین در تعطیلات عید شکرگزاری ۲۸.۴میلیارد دلار بوده که از این میزان ۹.۴میلیارد دلار فقط به دوشنبه سایبری تعلق داشته است. این عبارت در سال ۲۰۰۵ توسط مرکز ملی خردهفروشی آمریکا ساخته شد اما در سالهای اخیر، استقبال از آن گسترده شده است. ماجرا از این قرار است که اولین دوشنبه بعد از جشن شکرگزاری و جمعه سیاه بهعنوان دوشنبه سایبری نامگذاری شده که فروشندگان به صورت آنلاین تخفیفهای عجیبوغریب روی محصولاتشان میگذارند. میزان خرید در این روز هرسال گستردهتر میشود و امسال به رکورد ۹.۴میلیارد دلاری رسید. براساس تحلیل شرکت Adobe، میزان کل خردهفروشی آنلاین در تعطیلات عید شکرگزاری ۲۸.۴میلیارد دلار بوده که از این میزان ۹.۴میلیارد دلار فقط به دوشنبه سایبری تعلق داشته است. براساس این آمار، ۸۰ وبسایت از ۱۰۰ وبسایت بزرگ خردهفروشی در آمریکا، یک تریلیون بازدید داشتهاند. پایگاه دادهپردازی استاتیستا مینویسد: «این بزرگترین میزان فروش آنلاین در کل تاریخ آمریکاست؛ همچنین اولینباری است که فروش گوشیهای هوشمند از ۳میلیارد دلار عبور کرد.»