شماره ۱۸۵۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
دفن دوست قدیمی در باغچه خانه

شهروند| قاتل فراری که دوست خود را کشته و در باغچه خانه  دفن کرده بود، دستگیر شد. بیست‌وسوم شهریور پرونده ناپدید‌شدن مردی به نام داود شصت‌وهشت‌ساله پیش روی بازپرس شعبه ششم دادسرای امورجنایی قرار گرفت.
سه ماه بود که داود به خانه نیامده بود، او اعتیاد شدیدی داشت و در ماشینش زندگی می‌کرد ولی این اولین‌باری بود که خانواده‌اش  به مدت طولانی از او بی‌خبر بودند. این‌طور به نظر می‌رسید که داود قربانی یک جنایت شده باشد به همین خاطر پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم معاونت مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت. در گام نخست تحقیقات کارآگاهان اقدام به ثبت دستور توقیف خودرو کردند و پلیس کاشان در بیست‌وهفتم شهریور خودرو داود را کشف کرد. با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، مأموران در خودرو به رد پای مردی به نام  مجید چهل‌وپنج‌ساله رسیدند که ساکن زنجان بود. کارآگاهان با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده راهی محل سکونت او شدند که در مراجعه متوجه شدند مجید محل سکونت خود را ترک کرده است و در بررسی بیشتر مشخص  شد او به یکی از شهرهای جنوبی کشور رفته است. مجید که سابقه‌دار بود در مخفیگاهش دستگیر شد و به قتل دوستش داود اعتراف کرد. «با مقتول از سال‌ها پیش دوست بودم و در روز حادثه با هم به خانه من آمدیم و پس از مصرف مواد مخدر با توجه به اینکه من مبلغ 3میلیون تومان از او طلب داشتم، خواستم که بدهی خود را پس بدهد ولی داود شروع به سروصدا و فحاشی کرد و وقتی به خانواده‌ام ناسزا گفت من عصبانی شده و با او درگیر شدم و در حین درگیری با شیء سنگینی که در اتاق بود، چند ضربه به سرش زدم و او به زمین افتاد. بعد از چند لحظه متوجه شدم نبضش دیگر نمی‌زند. برای خلاص‌شدن از دست جنازه تنها فکری که به ذهنم رسید این بود که جسد داود را در باغچه منزل‌مان دفن کنم. با کندن گودالی به عمق نیم‌متر جسد داود را دفن کرده و با خودرو مقتول شبانه راهی کاشان شدم ولی از ترس اینکه پلیس، من را شناسایی کند، خودرو مقتول را در کاشان رها کردم.» با توجه به اظهارات متهم کارآگاهان به روستای محل جنایت مراجعه کردند و پس از حفر محل اعلامی از سوی قاتل جسد داود کشف و به تهران منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، با اعلام این خبر  گفت: «با توجه به اقرار مجید به قتل داود و کشف جسد مقتول، متهم با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ جنایی تهران به منظور تحقیقات تکمیلی و با توجه به تغییر عنوان پرونده از فقدان به قتل در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»


تعداد بازدید :  234