شماره ۱۸۵۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
مرور همه وعده‌هایی که امیرحسین فتحی به هواداران داد و به آنها عمل نکرد
چرا استقلالی‌ها به آقای مدیرعامل اعتماد ندارند؟

شهروند| مدیرعامل استقلال روز گذشته به هواداران این تیم اطمینان داد آندره‌آ استراماچونی فصل آینده هم با این باشگاه ادامه همکاری خواهد داد. اعلام رسمی این خبر در شرایط طبیعی باید باعث ایجاد موج بزرگ شادی در بین طرفداران می‌شد منتها آن چیزی که اتفاق افتاد در نوع خود عجیب بود. واکنش‌های هواداران استقلال در شبکه‌های اجتماعی به خوبی نشان داد که آنها اعتماد زیادی به وعده‌های مدیران باشگاه ندارند.
روزهای خوب استقلال
استقلال بالاخره پس از سال‌ها ناکامی با استراماچونی تبدیل به تیمی قدرتمند و خوب در فوتبال ایران شده است. درست است که آنها فصل را با بدترین نتایج ممکن آغاز کردند‌، اما با مرور زمان مربی ایتالیایی شناخت کافی از شرایط فوتبال ایران و تیمش پیدا کرد و حالا استقلالی ساخته که خوب فوتبال بازی می‌کند و  به جمع مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی اضافه شده است. پیشرفت قابل ملاحظه آبی‌ها در زمینه فنی در شرایطی اتفاق افتاده که فاصله زیادی بین بازیکنان و مربیان با مدیریت باشگاه وجود دارد و به دنبال همین اتفاق هواداران هم به هیچ عنوان از عملکرد امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه و اعضای هیأت‌مدیره رضایت ندارند.
چرا به مدیریت انتقاد می‌شود؟
دلیل انتقاد به عملکرد مدیریتی باشگاه استقلال هم به خوبی از اول فصل مشخص است. از همان روزهای اول که سرمربی مشهور ایتالیایی سکان هدایت تیم را برعهده گرفت،‌ با مشکلاتی در استقلال روبه‌رو بوده است که همواره در رسانه‌ها و محافل هواداری خبرساز شده است. این بحران با داستان‌های نقل‌وانتقالاتی و مذاکره با بازیکنان مد نظر این مربی و سپس مسائل مربوط به مترجم شروع شد‌ و با نداشتن اتوبوس برای سفر به کرج و برگزاری بازی دوستانه ادامه پیدا کرد. بعد از مدتی به روزهایی رسیدیم که باشگاه برای سفر خانواده استراماچونی به تهران پول نداشت و معاون اجرایی سابق استقلال پول بلیت هواپیمای خانواده سرمربی عصبانی را پرداخت کرد. بعد از آن مشکلات مربوط به نداشتن زمین تمرین باکیفیت،‌ لباس‌های تمرینی‌، نداشتن حمام برای دوش‎گرفتن بازیکنان بعد از تمرین‌ها و تدارکات نامناسب هم در این مدت بارها برای تیم استراماچونی مشکل درست کرد. تمرینات در چند نوبت تعطیل شد و بحران مالی هم که اوج این جنجال‌ها بود. از ابتدای فصل تاکنون چندین مرتبه وعده پرداخت پول بازیکنان و مربیان به آنها از سوی مدیریت داده شد و پولی به حساب اعضای تیم پرداخت نشد. درنهایت استراماچونی در اعتراض به وعده‌های بی‎سرانجام مدیران تهدید کرد که اگر پول ندهند، رسما قرارداد خود را فسخ خواهد کرد و از استقلال خواهد رفت. تهدید سرمربی ایتالیایی استقلال البته جواب داده و مدیران باشگاه اخیرا بخشی از مطالبات کادرفنی و بازیکنان را به حساب آنها واریز کرده‌اند. منتها هواداران به خوبی می‌بینند که از ابتدای فصل تا کنون استراماچونی تمام خواسته‌هایش را برای پیشرفت تیم با دعوا و تهدیدکردن از مسئولان باشگاه می‌گیرد و انگار قرار نیست یک‌بار برای همیشه فکری اساسی به حال معضل پشتیبانی و تدارکات شود. به همین دلیل است که از همان هفته‌های ابتدایی برای مدیرعامل باشگاه شعار «حیاکن رها کن» را در ورزشگاه‌ها سر دادند و این موضوع حالا که استقلال نتیجه هم می‌گیرد
باز ادامه دارد.
وعده‌هایی که عملی نشد
در چنین شرایطی امیرحسین فتحی که هواداران از او ناراضی هستند، وعده ادامه همکاری با آندره استراماچونی را در فصل آینده داده است. نکته آنکه این خبر بسیار مهم هم باعث ایجاد موج خوشحالی در بین هواداران نشد؛ چرا که حاشیه و مشکلات تمام‌نشدنی استقلال که به بخش مهمی از آن در این مطلب اشاره کردیم،‌ هیچ‌وقت از سوی مدیران باشگاه به صورت کامل برطرف نشد و اختلاف و بحران هنوز ادامه دارد. ضمن اینکه قبلا هم فتحی وعده‌های عملی‌نشده زیادی به هواداران داده بود. او وقتی استقلال به رأی سوپرجام به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد هم خطاب به هواداران اعلام کرد که «اطمینان داشته باشید رأی سوپرجام برمی‌گردد و بازی باید برگزار شود» و درنهایت استقلال بازنده این پرونده شد. چندی قبل‌تر هم وقتی هواداران به رفتن پاتوسی اعتراض داشتند باز هم مدیرعامل به‌صراحت به هواداران اطمینان داده بود که پاتوسی را نگه می‌داریم اما این ستاره هم از جمع آبی‌ها جدا شد. فتحی برای مسائل مربوط به تداکارت ضعیف و کمپ تمرینی و مباحث مالی هم چند بار وعده عملی‌نشده به هواداران داده و به همین ترتیب وقتی دیروز گفت اطمینان داشته باشید استراماچونی در فصل بعدی هم سرمربی استقلال خواهد شد،‌ بسیاری از هواداران بیشتر نسبت به آینده همکاری با این مربی ابراز نگرانی کردند. به این علت که تجربه ثابت کرده است وعده‌های مدیرعامل آنها اجرایی نمی‌شود و نتیجه‌ای عکس دارد.


تعداد بازدید :  176