شماره ۱۸۴۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
علیرضا ایلیچ!
درباره گلر شماره یک تیم‌ملی و گل‌های بدی که می‌خورد؛ مرور 6 گل خورده در لیگ همه چیز را درباره‌ او نشان می‌دهد

شهروند| علیرضا بیرانوند اگر در سال‌های گذشته یکی از نقاط قوت پرسپولیس بود و نقش زیادی هم در قهرمانی‌های این تیم ایفا کرد،‌ حالا به دلایلی نامعلوم روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. او که با قدرت در فصول گذشته عنوان بهترین دروازه‌بان ایران را به خود اختصاص داده، امسال گل‌هایی را دریافت کرده که هیچ‌کسی انتظار آن را نداشته است. در چهار شکست سرخپوشان در این فصل هم به وضوح بیرانوند با اشتباهات فاحش خود در گل‌هایی که دریافت کرده، نقشی پررنگ ایفا کرده است. او که حالا نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن ‌سال آسیا شده و مدت‌هاست رویای حضور در فوتبال اروپا را در سر دارد‌، دیگر تمرکز کافی را برای ایستادن در دروازه ندارد و یک لحظه غفلت او در چند مسابقه ضرباتی جبران‌ناپذیر به پرسپولیس زده است. کار به جایی رسیده که صدای هواداران پرسپولیس هم کم‌کم بلند می‌شود. آنها معتقدند بیرانوند آن‌قدر به فکر رفتن به اروپاست که به این شکل از حریفان گل‌های بد دریافت می‌کند. بررسی 6 گلی که پرسپولیس مقابل حریفان خود تا به اینجای لیگ خورده هم این حقیقت را ثابت می‌کند.
غافلگیری روی شوت حاج صفی
تراکتور نخستین تیمی بود که در لیگ برتر نوزدهم توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. بازی این دو تیم در هفته دوم برگزارشد و تک گل سه امتیازی تیم تبریزی را احسان حاج صفی با ضربه ناگهانی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. اگر شوت منجر به گل حاج صفی را در آن مسابقه دوباره با دقت نگاه کنید، می‌بینید که علیرضا بیرانوند هم در جاگیری و هم تشخیص مسیر توپ اشتباهی فاحش داشت و باعث  نخستین شکست پرسپولیس در لیگ شد. البته او در تبریز به علت فحاشی تماشاگران یک روز سخت را پشت سر گذاشته بود.
عملکرد خجالت‌آور مقابل سپاهان
یکی از بدترین بازی‌های بیرانوند در چند فصل اخیر بدون هیچ تردیدی در بازی هفته پنجم پرسپولیس مقابل سپاهان بود که شکستی تلخ را برای سرخپوشان به دنبال داشت. در آن بازی شاگردان کالدرون در نیمه اول تیم برتر زمین بودند. اما در نیمه دوم بیرانوند در یک صحنه با تیم داوری درگیری لفظی پیدا کرد و کارت زرد بی‌مورد گرفت. بعد از آن او تمرکز خود را از دست داد و زمینه‌ساز شکست پرسپولیس شد. ابتدا کی‌روش استنلی با شوتی سنگین و از راه دور دروازه بیرانوند را که بد جاگیری کرده بود، باز کرد. اما  گل دوم را محمد محبی زد. این بازیکن دو بازیکن پرسپولیس را دریبل کرد و با ورود به محوطه جریمه از زاویه بسته با شوتی سنگین توپ را وارد دروازه بیرانوند کرد! این یکی از بدترین گل‌هایی بود که بیرانوند در سال‌های اخیر دریافت کرده است.
اشتباه مرگبار در دقیقه 93 بازی با شهر خودرو
بیرانوند در بازی پرسپولیس با شهر خودرو در مشهد روز خیلی بدی نداشت و چند موقعیت خطرناک تیم مقابل را هم مهارکرد. اما باز هم غافلگیری او در دریافت گل در دقیقه 93 باعث شد پرسپولیس یکی دیگر از مسابقات حساس و 6 امتیازی خود مقابل تیم‌های مدعی لیگ را با شکست تمام کند. در این صحنه  فرشاد فرجی، بازیکن پدیده روی ارسالی که از نقطه کرنر انجام شد، ‌بدون هیچ مزاحمی روی هوا بلند شد و با ضربه سر توپ را در شرایطی وارد دروازه بیرانوند کرد که بررسی دقیق صحنه گل به خوبی نشان می‌دهد این  دروازه‌بان تمرکز کافی نداشت و با عکس‌العملی سریع و بهتر می‌توانست مانع ورود توپ به دروازه‌اش شود.
کاشته تحقیرآمیز واسعی...
پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان پیکان بود و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. در این مسابقه تک گل پیکان را از روی ضربه کاشته سعید واسعی به ثمر رساند. این بازیکن ضربه خود را به زاویه موافق و جایی زد که علیرضا بیرانوند ایستاده بود و مهار توپ سختی زیادی نداشت. منتهی این دروازه‌بان به شکلی عجیب غافلگیر شد و گلی دریافت کرد که جای هیچ دفاعی نداشت، چون ضربه کاشته واسعی اصلا غیرقابل مهار نبود.
و باز هم گل زاویه بسته؛‌ این بار علیزاده!
شماره یک پرسپولیس در قبول چهارمین شکست فصل این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم هم بی‌تأثیر نبود. البته اگر بیرانوند نبود ممکن بود دروازه سرخپوشان حداقل سه بار در این مسابقه باز شود، منتهی در صحنه گل علیرضا علیزاده از زاویه بسته با ضربه سر توانست گل سه امتیازی تیمش را بزند. در این صحنه باز وقتی ضربه کرنر زده شد،‌ تصاویر به خوبی نشان می‌دهد که بیرانوند زاویه تیر یک را نبسته و خودش هم چند قدم از دروازه بیرون آمده است. تیزهوشی بازیکن نفت در ارسال کم‌ارتفاع توپ روی تیر یک هم باعث شد علیزاده از اشتباه بیرانوند نهایت استفاده و از زاویه بسته توپ را وارد دروازه کند.


تعداد بازدید :  334