شماره ۱۸۴۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

  حمید هیراد در برج میلاد طی دو سانس کنسرتی را برگزار کرد که مهم‌ترین بخش آن، ادای احترام به زنده‌یاد محمدحسین شهریار شاعر پرآوازه کشورمان بود. «گفتم بمان» نام قطعه‌ای است که چندی پیش با صدای هیراد منتشر شد. هیراد در بخش‌هایی از شعر این قطعه، سروده‌ای از استاد محمدحسین شهریار را تضمین کرده است. این خواننده در کنسرت شب گذشته، پیش از خواندن این قطعه از تمام تماشاگرانِ حاضر در مرکز همایش‌های برج میلاد خواست تا برخیزند و به احترام زنده‌یاد استاد شهریار دست بزنند.

  مریم سورنا مهر (سیافی) اولین بانوی سازنده‌ساز چنگ با حضور تعدادی از هنرمندان و اهالی موسیقی، کارگاه‌ ساز خود را  با عنوان «ساز آوا» افتتاح خواهد کرد. او ازجمله هنرمندانی است که تحصیلات عالی خود را در رشته صنایع دستی به اتمام رسانده و با ساخت سازهای سه‌تار، قانون، عود، آشنایی دارد ولی مدتی است به صورت تخصصی در ساخت کمانچه و چنگ فعالیت می‌کند. کارگاه آموزشی «ساز آوا» ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۵ آذر در بوستان رازی تهران افتتاح شد.

  «مارتین اّون» نسخه جدید فیلم «الیور توییست» با بازی «مایکل کین» و «لنا هدی» و فیلمنامه‌ای از «جان وراتال» را کارگردانی کرده است. این فیلم که کمپانی سابان فیلمز حق پخش اقتباس سینمایی آن را در آمریکا خریداری کرده، قرار است در ‌سال ۲۰۲۱ میلادی در این کشور اکران عمومی شود. داستان این فیلم که در لندن امروزی می‌گذرد، درباره یک هنرمند خیابانی بااستعداد است که جذب یک گروه گانگستری به سردستگی «فاگین» با بازی «مایکل کین» می‌شود و هدف آنها انجام مجموعه‌ای از سرقت‌های بزرگ هنری است.

  مریم حیدرزاده ششمین نمایشگاه نقاشی‌ انفرادی‌اش را با عنوان «پس از آن‌ همه حسرت» جمعه هشتم آذرماه در تالار آبی مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران افتتاح خواهد کرد. این نمایشگاه شامل ۴۰ تابلوی نقاشی است که با تکنیک آبرنگ و اکریلیک روی بوم در سبک ناتورالیسم و تا حدی اکسپرسیونیسم خلق شده‌اند.
  ششمین نمایشگاه انفرادی مریم حیدرزاده با عنوان «پس از آن همه حسرت» تا روز جمعه پانزدهم آذرماه در محل تالار آبی مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.


تعداد بازدید :  361