شماره ۱۸۴۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
گزیده اخبار

قطعات خودرو گران شد

تسنیم|  اقلام پرمصرفی ازجمله سرسیلند، واشر سرسیلند و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد 10  تا 15‌درصدی قیمت بوده است. به‌عنوان مثال قیمت دیسک صفحه کلاژ خودرو از 850‌هزار تومان به رقم یک‌میلیون تومان رسیده است. بازار فروش روغن‌های تقلبی نیز در بازار داغ است. این موضوع درحالی است که بنا به گفته برخی مسئولان عرضه روغن تقلبی در بازار مدیریت شده است ولی همچنان روغن بی‌کیفیت در بسته‌بندی‌های معتبر آن هم با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسد.

قاچاق روزی‌ هزار دستگاه لوازم خانگی
 
مهر|  یک مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۹۰‌درصد کالاهای موجود در بازار لوازم خانگی قاچاق است، گفت: «حجم قاچاق در صنعت لوازم خانگی، به روزی‌ هزار الی سه‌هزار خودرو رسیده است.» حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به آخرین وضع بازار لوازم خانگی گفت: «درشرایط کنونی، تولیدکنندگان تا سه‌برابر بیشتر از ظرفیت خود، توان تولید جهت تأمین نیازهای بازار را دارند اما با وجود این، عواملی ازجمله «کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش» و «قاچاق رسمی» از معضلات چرخه تولید در صنعت لوازم خانگی است. با وجود شرایط تحریمی و نوسانات نرخ ارز، در زنجیره تأمین و تولید لوازم خانگی خللی وارد نشد و با وجود اینکه نوسانات ارزی، افزایش قیمت تمام‌شده لوازم خانگی را به دنبال داشت اما هیچ اثری بر کیفیت، کمیت و تأمین قطعات در این صنعت نداشته و تولید طبق روال قبل انجام می‌شود. درحال ‌حاضر حدود ۹۰‌درصد بازار لوازم خانگی، قاچاق بوده و مردم نیز به این کالاها به راحتی و حتی از طریق شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند.»
 
ایرانی‌ها در سوریه خانه می‌سازند
مهر|  رئیس اتاق بازرگانی ایران از جزئیات توافق جدید ایران و سوریه خبر داد و گفت: «شرکت‌های ایرانی ۳۰‌هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند.» غلامحسین شافعی با اشاره به این موضوع گفت: «بخش خصوصی ایران آمادگی کامل دارد تا در بازسازی و تأمین کالاها و خدمات مردم سوریه مشارکت کند؛ این درحالی است که اتاق بازرگانی ایران طی سه‌سال گذشته، اقدام به تشکیل ستاد بازسازی سوریه با همکاری اتاق‌های بازرگانی استان‌ها کرده است.» رئیس اتاق بازرگانی ایران از تشکیل اتاق مشترک دو کشور و تبادل هیأت‌های اقتصادی ظرف سه‌سال اخیر خبر داد و افزود: «تمرکز بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی در اولویت ما قرار گرفته و ضرورت دارد هم در بخش دولتی و هم خصوصی تلاش‌های بیشتری برای اجرایی‌شدن توافق‌هاي مشترک صورت بگیرد.» شافعی در ادامه گفت: «مهمترین خواسته بخش خصوصی ایران برای نقش‌آفرینی و مشارکت در بازسازی سوریه، ایجاد بسترهای لازم برای حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی در این کشور و اجرای پروژه‌های زیرساختی است.


تعداد بازدید :  324