شماره ۱۸۴۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
تریبون

رئیس قوه قضائیه: زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: «طبق آنچه مجلس تصویب کرده، سیاست قوه قضائیه این است که زندان‌ها از داخل شهرها بیرون برود. ما از اینکه زندان‌ها از داخل شهرها خارج شود و در حاشیه شهرها قرار بگیرد، استقبال می‌کنیم. همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه بسیار موثر است.» رئیسی افزود: «به سازمان زندان‌ها اعلام کردیم حتما آن دسته از زندان‌هایی که در مرکز شهر است به حاشیه شهرها منتقل شود. این مسأله جزو سیاست‌های قوه قضائیه است و تسریع در این کار هم مورد تأکید ماست؛ چراکه این موضوع هم برای قوه قضائیه، هم برای مردم و هم برای فضاهای شهری مشکلاتی ایجاد می‌کند.»

استیضاح وزیر آموزش و پرورش تحویل هیأت‌رئیسه شد
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تحویل استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیأت‌رئیسه با ۶۰ امضا خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۶۰ امضا تحویل هیأت‌رئیسه شد و هیأت‌رئیسه آن را برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرد.» به گفته یوسف‌نژاد، خُلف وعده در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان کلاس‌های بدون معلم و تأمین نشدن متون درسی از اول مهر تاکنون، توزیع‌نشدن عادلانه نیروی انسانی و امکانات آموزشی، انتصاب مسئولان ناکارآمد، نظارت نکردن بر عملکرد مسئولان تحت امر، تعیین تکلیف نشدن نیروهای حق‌التدریسی خرید خدمت و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کمبود نیروی انسانی در رده‌های آموزشی و خدماتی در مدارس از محورهای این استیضاح است.

سعید جلیلی: انتخابات قبیله‌ای نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه نباید در انتخابات بدون تفکر و اندیشه رأی داد، گفت: «انتخابات قبیله‌ای نیست.» به گزارش ایلنا، سعید جلیلی شامگاه روز دوشنبه در نشست اعضای هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج در تبریز گفت:  «نیروی بسیج قبل از آنکه فردی را انتخاب کند، باید درک روشنی داشته باشد از اینکه به چه چیزی رأی می‌دهد که البته این بحثی واقعی و مشخص است.» او افزود: «در انتخابات شورای شهر، مجلس و ریاست‌جمهوری باید به این فکر کرد که این افراد منتخب یک وظیفه برعهده دارند؛ از این‌رو اگر فکر می‌کنیم مسیر الف بهتر از ب است باید آن را روشن و تبیین کرد.»‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بسیج باید دو کار مهم انجام دهد که اولی ممانعت از انحراف و دومی دوری از انفعال نیروهاست، اظهار کرد: «با عمل به این کارها قابلیت‌ها شکل می‌گیرد و بسیجی باید در صحنه و عرصه‌های مختلف حضور داشته باشد.»

نامه نمایندگان تهران به «آذری‌ جهرمی» برای اتصال اینترنت موبایل
نمایندگان تهران در نامه‌ای به وزیر ارتباطات خواستار وصل اینترنت به‌خصوص اینترنت موبایل شدند. به گزارش ایسنا، ۳۰ نماینده تهران در نامه‌ای به آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید داشتند با توجه به قطع طولانی‌مدت اینترنت هرچه سریع‌تر نسبت به برقراری اینترنت موبایل استان تهران اقدام کنند. متن این نامه به شرح زیر است: «جناب آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات احتراما عنایت دارید که قطع طولانی‌مدت اینترنت به‌خصوص اینترنت موبایل ضرر و زیان هنگفتی بر اقتصاد فضای کسب و کار و فضای آموزشی و پژوهشی کشور تحمیل کرده است. حال که با مشارکت هوشمندانه مردم فهیم ایران به‌خصوص تهران آرامش حاکم گردیده است، انتظار آحاد مردم، دانشگاهیان، کسبه، بازاریان و کارآفرینان تسریع در برقراری اینترنت موبایل استان تهران است. شایسته است اقدام لازم در این زمینه به عمل آید.»


تعداد بازدید :  287