شماره ۱۸۴۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
ماجرای دو نامه و این 77 نفر

چندی پیش نامه‌ای با امضای 77 نفر از فعالان سیاسی عموما اصلاح‌طلب منتشر شد که در آن مواضعی نسبت به ناآرامی‌های اخیر اتخاذ شده بود. برخی منابع خبری ادعا کردند که امضای برخی از فعالان سیاسی پای این نامه جعل شده است. حال محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی و یکی از امضاکنندگان نامه به تشریح موضوع تأیید و تکذیب‌ها پیرامون دو نامه منسوب به چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب پرداخته است.
محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «پس از بروز اعتراضات و ناآرامی‌های صورت‌گرفته در تعدادی از شهرها، تعدادی از اصلاح‌طلبان بنا بر ضرورت‌هایی که نسبت به   شنیدن اعتراضات مردم از یک‌سو و استفاده از روش‌های مدنی برای طرح مطالبات یا به صورت پررنگ‌تر پاسخ به آن اعتراضات از سوی دیگر  داشتند، نامه‌ای را امضا کردند.» او با بیان اینکه «جمع امضاکنندگان این نامه به   ۷۷نفر می‌رسد»، گفت: «قطع اینترنت بعضا باعث شده بود شاید دو الی سه‌نفر از افراد با وجود اینکه نظرکلی به صدور نامه داشتند، امکان پیگیری پیشنهادات خود را در متن نامه پیدا نکردند.»
کیانوش‌راد مدعی شد: «بیانیه ۷۷نفر برخلاف ادعای برخی به هیچ‌عنوان موضعی‌ تحریک‌آمیز نبوده است؛ بلکه براساس وظیفه سیاسی هر نیروی سیاسی و میهن‌دوستی، تذکری به مقامات اجرایی جهت دوری از بکارگیری خشونت در برخورد با معترضان بوده است.»
او افزود: «اگر برخی معتقدند باید خارج از چارچوپ قانون با معترضان برخورد شود یا اگر معتقدند کسی در برخورد با مردم تخلفی کرده، نباید از برخورد با تخلفات چشم‌پوشی کرد. ما امضاکنندگان براساس عقل، منطق و منافع جمهوری اسلامی با چنین دیدگاهی مخالف هستیم و نظر خویش را به صراحت اعلام می‌کنیم.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به ماجرایی که آن را نامه جعلی منسوب به تعدادی از اصلاح‌طلبان دانست، اشاره کرد و گفت: «در مورد نامه منسوب توسط یک رسانه، صرف‌نظر از بحث پیرامون چنین امری، تعداد زیادی از امضاکنندگان به صورت کاملا روشن از صدور چنین نامه‌ جعلی خبر دادند. آنچه که باعث تأسف است، اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی این رسانه است. قاعدتا باید منبع خبرش را شفاف اعلام کند.» او در پایان گفت: «در هرحال آنچه مورد تأکید امضاکنندگان بیانیه اول بوده و هست، موضع واقع‌بینانه و به دور از تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی و فارغ از سوءاستفاده از بیانیه‌های جعلی بوده است.»


تعداد بازدید :  1094