شماره ۱۸۴۱ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
ذره بین

دستگیری سارقان  نقابدار دلگان
متهمان به 2 دانش‌آموز شلیک کرده بودند

شهروند| سه سارق مسلحی که با شلیک گلوله دو دانش‌آموز دلگانی را مجروح کرده بودند، با تلاش پلیس امنیت عمومی دستگیر شدند. سیزدهم آبان  ماه بود که سه  پسر  موتورسوار در شهر دلگان با صورت‌های پوشیده سد راه دو دانش‌آموز دبیرستانی شدند و با تهدید اسلحه کمری قصد سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه آنان را داشتند. سارقان که با مقاومت این دانش‌آموزان روبه‌رو شده بودند، با شلیک گلوله، آنها را از ناحیه ران پا مجروح کردند و متواری شدند. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از مامورأن مجرب پلیس امنیت عمومی دلگان تحقیقات خود را برای دستگیری عاملان این اقدام آغاز کردند. ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام تحقیقات و یکسری اقدامات تخصصی متهمان را که سه جوان ۲۶، ۲۵ و ۲۳ ساله بودند، شناسایی کردند. تلاش برای شناسایی مخفیگاه آنان ادامه یافت که درنهایت روز  سه‌شنبه تیم رسیدگی‌کننده به پرونده با شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از محلات شهر دلگان با هماهنگی قضائی در سه عملیات هماهنگ و غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر کردند. با دستگیری متهمان، اسلحه کلت کمری متهمان هم که داخل ساختمانی مخروبه مخفی شده بود،کشف شد. جانشین فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان با اعلام این خبر  گفت: «امنیت شهروندان خط قرمز پلیس و نیروی انتظامی و حافظ جان و مال و ناموس مردم است، آنها به هیچ وجه اجازه نخواهند داد افراد شرور با اعمال مجرمانه خود امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند.»

قایق صیادی در خلیج‌فارس ناپدید شد
یک فروند قایق صیادی با دو سرنشین متعلق به اهالی شهرستان  گناوه در خلیج‌فارس ناپدید شد. این شناور از پنج روز پیش بدون مجوز به قصد صید به دریا رفته بود که تاکنون بازنگشته و خبری از آن و سرنشینانش دریافت نشده‌است. خبر مفقودشدن این قایق را صیادان دیگر گزارش کردند. صیادان اعلام کردند این قایق در کنار اسکله سکو‌های نفتی به همراه دیگر شناور‌ها پهلو گرفته بود که به محض وقوع بارندگی و تندباد این شناور‌ها از هم جدا و ارتباط آنان با همدیگر قطع شده است.

انهدام باند شرارت در جنوب کرمان
شهروند| یک باند شرارت در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان منهدم شد. سربازان گمنام امام زمان(عج) با اقدامات اطلاعاتی توانستند قاتل فراری و سرکرده باند شرارت را در منطقه جلگه چاه ‌هاشم شهرستان دلگان از توابع استان سیستان‌وبلوچستان دستگیر کنند و تحویل مقامات قضائی دهند. قتل سه نفر، تیراندازی ایذایی و مجروحیت و قطع عضو چند نفر، تهدید روسای ادارات و معلمان، تعطیل‌کردن مدارس، زورگیری و تهدید سرمایه‌گذاران از سوابق این شرور مسلح است. خبر دستگیری این شرور باعث خوشحالی مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان به‌ویژه شهرستان قلعه‌گنج شده است.

جعل  اسناد خودروهای لیزینگی پس از فرار از زندان
شهروند| زندانی فراری که اقدام به فروش خودرو‌های لیزینگی با جعل اسناد و پلاک می‌کرد، دستگیر شد. كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس، با بهره‌گیری از منابع خبری و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای که زندانی فراری بود، شدند. این متهم فراری با هوشیاری کارآگاهان و با اقدامات فنی و پلیسی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر می‌شود. متهم دستگیرشده با عناوین حمل موادمخدر و سرقت 27 تن گندم تحت تعقیب قضائی بود. او همچنین در زمان فرار خود از زندان با خرید خودروهای لیزینگی اقدام به تهیه اسناد و پلاک‌های جعلی کرده و با نصب این پلاک‌ها روی خودروها با هویت نامشخص اقدام به فروش خودروها به صورت قطعی می‌کرد. حسن‌پور، رئیس‌ پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان  کرمان، با اشاره به ارزش 10 میلیاردی خودروها و وثیقه‌های ضبط‌شده این متهم گفت: «تعدادی از مالباختگان شناسايي شدند و تحقیقات درباره سایر شکات ادامه دارد.» رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه اگر افرادی در این خصوص شکایتی دارند، می‌توانند به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پليس اطلاع دهند.


تعداد بازدید :  367